eTwinning i School Education Gateway, platforme su Europske komisije i spojit će se 2022. godine u Europsku platformu za školsko obrazovanje: svi sadržaji i usluge bit će pod jednim krovom. Saznajte kako će to utjecati na vaše račune na eTwinningu i School Education Gatewayu.

Opća pitanja

  1. Kada će biti pokrenuta početna verzija Europske platforme za školsko obrazovanje?

Početna verzija Europske platforme za školsko obrazovanje bit će objavljena 31. 5. 2022. Isporučit će osnovne eTwinning funkcionalnosti za registraciju novih eTwinnera i provedbu projekata. Iterativna izdanja s ažuriranim i novim značajkama i sadržajem bit će implementirana tijekom narednih mjeseci  2022. godine.

  1. Koji će biti novi URL platforme? A što je s postojećim URL-ovima?

Nova platforma imat će URL: school-education.ec.europa.eu

Svi postojeći URL-ovi ( www.etwinning.net/, live.etwinning.net, twinspace.etwinning.net, nso.etwinning.net i www.schooleducationgateway.eu/) nastavit će funkcionirati dok se stare platforme ne ukinu (druga polovica 2022. godine). Ipak, izrada projekata na „staroj“ eTwinning platformi bit će onemogućena. Projekti se moraju kreirati na novoj platformi. Slično, novi sadržaji do sada objavljeni na SEG-u bit će objavljeni na novoj platformi čim potrebne funkcionalnosti postanu dostupne. Kada se naslijeđene platforme budu gasile, njihovi će URL-ovi biti  preusmjereni na novu platformu u odgovarajuća područja.

  1. Koje će eTwinning funkcionalnosti biti dio početne verzije nove platforme?

Početna verzija platforme omogućit će eTwinnerima stvaranje novih projekata i rad na novoj verziji TwinSpacea. Neke od eTwinning značajki bit će dostupne uživo u novom eTwinning području, a druge u dijelu platforme za umrežavanje i profesionalni razvoj. Trenutačni i postojeći eTwinning projekti nastavit će svoje aktivnosti na staroj platformi kao i obično, do ukidanja stare platforme u drugoj polovici 2022. godine. Aktivne eTwinning skupine nastavit će svoje aktivnosti na staroj platformi, sve dok funkcije ne budu dostupne u novoj platformi.

  1. Koje će značajke School Education Gateway biti dio početne verzije nove platforme?

U početnoj verziji nove platforme korisnici mogu pronaći katalog online tečajeva i webinara (prije poznatih kao School Education Gateway Teacher Academy). Međutim, sav urednički sadržaj i Erasmus+ alati (katalog tečajeva na licu mjesta, mogućnosti mobilnosti i strateška partnerstva) ostat će na staroj platformi School Education Gateway do njenog zatvaranja.

Registracija i „moj račun“

  1. Kako se mogu registrirati na novoj Europskoj platformi za školsko obrazovanje?

Registracija i prijava na Europsku platformu za školsko obrazovanje – uključujući eTwinning – moguća je samo s EU login računom. EU Login omogućuje pristup svim različitim platformama Europske komisije (tj. predstavlja jednu prijavu za sve – Single Sign-On).

Postojeći korisnici moraju kreirati EU login račun za prijavu s istom e-mail adresom koja se koristi prilikom registracije na eTwinning ili na School Education Gateway kako bi sinkronizirali svoje stare i nove račune, uključujući migraciju osobnih podataka na novi račun. Središnja služba za potporu eTwinninga podijelit će članak u kojem se objašnjava kako kreirati EU prijavu i organizirati komunikacijsku kampanju o tome.

  1. Imam eTwinning ili School Education Gateway račun. Mogu li ga koristiti za prijavu na novu Europsku platformu za školsko obrazovanje?

Čak i ako imate eTwinning ili School Education Gateway račun, nećete moći pristupiti Europskoj platformi za školsko obrazovanje. Za pristup Europskoj platformi za školsko obrazovanje morate koristiti EU Login. Molimo pogledajte iznad „Kako se mogu registrirati na novoj platformi?”.

  1. Imam EU Login račun s drugom e-mail adresom u odnosu na eTwinning platformu ili School Education Gateway. Što trebam napraviti?

Važno je da e-mail adresa na EU Login bude ista na eTwinning platformi ili platformi School Education Gateway ako nemate eTwinning račun. To će vam omogućiti da sinkronizirate račune i omogućite da podatci vašeg profila (ime, prezime, škola, kontakti, projekti itd.) migriraju na novu platformu.

Preporučujemo da ažurirate e-mail adresu, bilo vaših eTwinning i School Education Gateway računa ili EU Login (što god je zastarjelo). eTwinneri to mogu učiniti u odjeljku eTwinning Live u sekciji „Uredi moj račun“. Korisnici School Education Gateway-a mogu to učiniti putem svog profila, a zatim „Uredi profil“. Korisnici EU Login računa to mogu učiniti putem „Moj račun” > „Konfiguriraj moj račun”.

  1. Ne sjećam se koju sam e-mail adresu koristio/la kada sam se registrirao/la na platformi. Gdje mogu pronaći ove informacije?

Da biste pronašli korištene e-mail adrese, idite na „Moj profil“ na eTwinning Live ili na School Education Gateway . U svom profilu također možete ažurirati svoju e-mail adresu kako bi odgovarala  onoj koju imate na EU Login računu.

  1. Hoće li moj korisnički profil biti migriran na novu platformu?

Da, ako koristite istu e-mail adresu za svoj račun za EU prijavu prilikom registriranja na novu platformu, kao što se koristi u eTwinningu ili na School Education Gatewayu, vaš će se korisnički profil premjestiti na novu platformu. To uključuje vaše osobne podatke i sve organizacije s kojima ste možda povezani. Neki podatci povezani s vašim prethodnim aktivnostima na platformi neće se migrirati ili će migrirati samo u kumulativnom pristupu (pogledajte ostala pitanja i odgovore). Imajte na umu da ako imate i eTwinning i School Education Gateway račun, bit će migrirani samo podatci s vašeg eTwinning računa.

  1. Postoji mogućnost promjene e-mail za EU Login nakon registracije. U bilo kojem trenutku, ako se e-mail sinkronizira nakon pokretanja nove platforme, hoće li se podatci sinkronizirati nakon što se e-mail promijeni?

Ako je korisnik dovršio ESEP registraciju, neće biti moguće preuzeti podatke o računu s starih platformi kasnijom promjenom e-mail adrese na EU Login.

eTwinning

  1. Hoće li se sadržaj postojećih eTwinning skupina migrirati na novu platformu?

Skupine s bilo kojim aktivnostima koje su se odvijale između 1. 1. 2021. i 21. 2. 2022. godine bit će premještene na novu platformu zajedno s svojim sadržajem i materijalima kreiranim nakon 1. 7. 2018. godine. Skupine koje nisu imale aktivnosti tijekom 2021. i 2022. bit će uklonjene. U svakom slučaju, eTwinneri će iz svojih eTwinning skupina moći preuzimati sadržaje koji su im relevantni i koje bi mogli ponovno koristiti.

  1. Što će od mog sadržaja u eTwinningu biti premješteno na novu platformu?

Sljedeći sadržaj u eTwinningu bit će migriran na novu platformu:

  • TwinSpaces: sadržaj kreiran nakon 1. 7. 2018. iz projekata koji su registrirani nakon 1. 7. 2018. godine.
  • Skupine: sadržaj kreiran nakon 1. 7. 2018. godine od onih Skupina koje su imale aktivnosti između 1. 1. 2021. i 21. 2. 2022. godine. Skupine koje nisu imale aktivnosti unutar navedenog vremenskog okvira smatraju se „neaktivnim“ i ostat će samo za čitanje.
  • Korisnički profil: glavni podatci iz registracije korisnika
  • Događaji: glavni podatci koje su izradili CSS, NSO i ambasadori
  1. eTwinner sam od 2010. godine i bio/la sam uključen/a u mnoge aktivnosti, a sve su prikazane u mom profilu i portfelju. Hoće li se ove informacije prenijeti na novu platformu?

Informacije koje se trenutačno nalaze u vašem eTwinning portfelju bit će premještene u vaš novi portfelj na Europskoj platformi za školsko obrazovanje. Vaš profil – koji može biti vidljiv svim korisnicima ako želite – prikazivat će vaše aktivnosti tek od 1. 7. 2018. godine. Općenito, sve aktivnosti na platformi, koje su se odvijale prije 1. 7. 2018. godine, bit će izbrisane, stoga na vrijeme preuzmite sve što želite zadržati.

  1. Hoću li se moći prijaviti za Državnu oznaku kvalitete?

Projekti koji se trenutačno provode mogu se prijaviti za Državnu oznaku kvalitete (NQL/DOP) u odjeljku eTwinning Live projekti – gdje partneri i administratori također mogu nastaviti upravljati projektom i pristupiti TwinSpaceu projekta. Molimo provjerite kod svoje Državne organizacije za potporu rok za podnošenje prijava (rok za prijavu za DOK u Bosni i Hercegovini je 31. 5. 2022. godine).

  1. Što će se dogoditi s eTwinning Live događajima?

eTwinning Live događaji (na licu mjesta i online) bit će ukinuti na novoj platformi. Tijekom 2022. godine bit će dostupna nova značajka pod nazivom – „Rooms“ (Sobe) – koja korisnicima omogućuje kreiranje mikro-skupie uključujući mjesto sastanka za sesije videokonferencija, forum i arhivu datoteka. Svim eTwinnerima bit će dopušteno kreirati sobe i pozivati druge eTwinnere da sudjeluju u njihovom radu.

  1. Što je s trakom napredovanja u eTwinningu? Hoću li izgubiti napredak?

Traka napredovanja ostat će jedna od funkcija u eTwinningu i bit će dodana kasnije. Koncept bodovanja će ostati, ali aktivnosti koje će doprinositi napredovanju bit će prilagođene funkcijama dostupnim na novoj platformi.

  1. Što će se dogoditi s mojim događajima na mom profilu?

Događaji koje organiziraju Državne organizacije za potporu i Središnja služba za potporu bit će premještene i vidljive u novom portfelju Europske platforme za školsko obrazovanje, u odjeljku Moja kontrolna ploča.

  1. Obično objavljujem poruke na eTwinning forumu za traženje partnera kako bih pronašao/la kolege. Što će se dogoditi s ovim forumom?

Novo područje pod nazivom „Umrežavanje“ omogućuje eTwinnerima kreiranje projektnih ideja „objavljivanjem“ poruka i odgovorrom na postojeće. Svi postovi na trenutačnim forumima za pronalaženje partnera bit će izbrisani kada se nova platforma pokrene, a forumi za traženje partnera u eTwinning Liveu bit će deaktivirani.

  1. Što će se dogoditi s mojim porukama u poštanskom sandučiću?

Nova Europska platforma za školsko obrazovanje koristi novi sustav poštanskih sandučića, koji će uskoro biti objavljen. Nažalost, poruke razmijenjene u eTwinning Liveu bit će izbrisane.

  1. Mogu li nastaviti voditi projekt u koji sam uključen ove školske godine?

Svi pokrenuti projekti i povezani TwinSpaceovi bit će aktivni i dostupni s eTwinning Livea do druge polovice 2022. godine, kada će sadržaj TwinSpaceova kreiranih nakon 1. 7. 2018. godine biti migrirani na novu platformu. Projekti – na primjer povezani s višegodišnjim projektima Erasmus+ – koji planiraju nastaviti svoje aktivnosti nakon školske godine 2021./2022., mogu se ponovno otvoriti u odjeljku  „projekti“ eTwinninga i nastaviti s aktivnostima na novoj platformi.

  1. Što će se dogoditi s sadržajem mog TwinSpacea?
  • TwinSpaceovi projekata kreiranih nakon 1. 7. 2018. godine (započeli s radom u školskoj 2018./2019. godini) bit će migrirani na novu platformu.
  • TwinSpaceovi projekata kreiranih prije 1. 7. 2018. godine bit će uklonjeni.

Zato želimo potaknuti sve eTwinnere da preuzmu sadržaj svojih TwinSpaceova koji smatraju relevantnim i koje bi mogli ponovno upotrijebiti.

  1. Što će se dogoditi s mojim objavama i komentarima u eTwinning Liveu?

Sve objave i komentari na drugim postovima bit će izbrisani.

  1. Što će se dogoditi s mojim profilnim fotografijama u eTwinning Liveu?

Sve profilne fotografije bit će izbrisane. Morat ćete prenijeti novu profilnu fotografiju za svoj eTwinning račun.

  1. Član/ica sam pet eTwinning skupina. Trebam li se ponovno pridružiti ovim Skupinama kada se nova platforma pokrene?

Sve eTwinning skupine, koje su bile aktivne između 1. 1. 2021. i 22. 2. 2022. godine, bit će migrirane, uključujući njihove odgovarajuće članove, na novu platformu od druge polovice 2022. godine. Skupine koje su bile neaktivne između 1. 1. 2021. i 22. 2. 2022. godine neće biti migrirane.

  1. Kako mogu preuzeti sadržaj svojih TwinSpaceova i nemigriranih skupina?

Možete preuzeti sve datoteke iz sekcije materijala TwinSpace/Skupine odabirom datoteke koju želite preuzeti i klikom na „preuzmi“. Fotografije možete preuzeti pregledom izvornika svake fotografije i spremanjem datoteke u prozoru preglednika.

  1. Hoću li na novoj platformi zadržati kontakte i pratitelje?

Svi vaši kontakti bit će premješteni na novu platformu. Podatci o korisnicima koje pratite ili koji vas prate neće biti migrirani.

  1. Hoću li imati pristup Laboratoriju za učenje na događajima u kojima sam sudjelovao/la?

Ne, Laboratorij za učenje i sav njegov sadržaj svih prošlih događaja bit će izbrisan.

  1. Gdje mogu pronaći ponudu za profesionalni razvoj?

Ponuda profesionalnog razvoja nalazi se u odjeljku „Razvoj“ Europske platforme za školsko obrazovanje. Svi tečajevi će se održavati na EU akademiji.

  1. Dogovorio/la sam rad na projektu od veljače do listopada 2022. godine. Trebam li promijeniti svoje planirane aktivnosti i završiti ranije ili mogu nastaviti na novoj platformi kada se TwinSpace migrira?

Savjetujemo da aktivnosti svojih projekata završite do srpnja 2022. godine, osim ako ne planirate nastaviti drugu školsku godinu. U tom slučaju možete kreirati novi projekt ili ponovno otvoriti postojeći projekt i nastaviti raditi u novom TwinSpaceu (koji će imati sadržaj starog kreiranog nakon 1. 7. 2018. godine).

  1. Hoće li trenutačna eTwinning platforma i dalje biti dostupna kada se nova platforma pokrene?

Trenutačna eTwinning platforma postupno će se gasiti tijekom druge polovice 2022. godine. Korisnici će moći nastaviti svoje sudjelovanje u tekućim projektima i aktivnim Skupinama.

eTwinneri će sa svojim „starim“ korisničkim imenom i lozinkom moći pristupiti samo sljedećim odjeljcima eTwinning Livea:

  • To omogućuje upravljanje vlastitim projektima, prijavu za Oznaku kvalitete, pristup i rad na TwinSpaceovima projekata.
  • To korisnicima omogućuje povezivanje i rad u njihovim eTwinning skupinama.

Od druge polovice 2022. godine i ove će se aktivnosti odvijati na Europskoj platformi za školsko obrazovanje. Svi novi projekti i skupine moraju biti kreirani na novoj platformi kojoj korisnici mogu pristupiti s svojim EU login računom.

 

School Education Gateway i Teachers Academy

  1. Objavio/la sam tečajeve u katalogu tečajeva School Education Gatewaya. Hoće li biti migrirani na novu platformu?

Ne, tečajevi koje ste objavili na School Education Gatewayu neće biti premješteni na novu platformu. Pružatelji tečajeva mogu se obratiti službi za pomoć School Education Gateway kako bi preuzeli svoje tečajeve. Zahtjev za preuzimanje potrebno je podnijeti najkasnije do 15. 5. 2022. godine.

Međutim, iznimka će biti za tečajeve koji su dobili recenzije koje su sudionici poslali u svom izvješću o mobilnosti putem Erasmus+ IT sustava. Opisi tečajeva trebat će se ručno prilagoditi kako bi se pratili novi zahtjevi u pogledu informacija i ograničenja i u pogledu dužine trajanja. Pružatelji usluga koji imaju tečajeve s recenzijama stoga se pozivaju da se obrate službi za pomoć School Education Gatewaya najkasnije do 15. 5. 2022. godine.

  1. Hoće li se popisi mogućnosti mobilnosti i strateških partnerstava prenijeti na novu platformu?

Ne, neće sve mogućnosti mobilnosti ili zahtjevi za strateško partnerstvo, koji su kreirani, biti premješteni na novu platformu. Međutim, ovi će popisi i dalje biti dostupni i mogu se uređivati na School Education Gatewayu do druge polovice 2022. godine. To vam daje vremena za kopiranje i spremanje bilo kojeg teksta koji biste možda željeli spremiti.

  1. Hoću li na novoj platformi imati pristup svojim bedževima i potvrdama za tečajeve School Education Gateway/Teacher Academy?

Ne, bedževi i certifikati koje ste zaradili na School Education Gatewayu neće biti premješteni na novu platformu. Međutim, vaši bedževi i potvrde o tečaju i certifikati za webinare ostat će dostupni na vašem profilu School Education Gatewaya do druge polovice 2022. godine. To vam daje vremena za preuzimanje PDF certifikata i možete izvesti svoje bedževe tečajeva u Badgr. Više informacija o certifikaciji School Education Gatewaya .

  1. Gdje na novoj platformi mogu pronaći mogućnosti za online profesionalni razvoj (online tečajevi i webinari)?

Sve aktivnosti profesionalnog razvoja bit će dostupne putem odjeljka „Razvoj“ nove platforme. Aktivnosti online profesionalnoga razvoja odvijat će se na platformi Akademije Europske komisije.

  1. Mogu li pristupiti online tečajevima koje sam prethodno pohađao/la na School Education Gatewayu također na novoj platformi?

Ne, online tečajevi, koji su trenutačno dostupni na School Education Gatewayu, neće se migrirati na novu platformu. Pristup tečajevima na School Education Gateway ostat će dostupan do druge polovice 2022. godine.

  1. Mogu li pristupiti nastavnim materijalima, člancima i tutorijalima koji se trenutačno nalaze na School Education Gateway, također na novoj platformi?

I stari i novi uređivački sadržaji (uključujući nastavne materijale, članke i tutorijale) ostat će dostupni na School Education Gateway do druge polovice godine i bit će premješteni na novu platformu tijekom 2022. godine.

  1. Hoće li Europski toolbox za škole biti dio nove platforme?

Svi resursi i drugi materijali iz Europskog toolboxa za škole bit će premješteni na novu platformu. Njegovo „pakiranje“, struktura i naslijeđena navigacija ostat će dostupni na adekvatan i kompatibilan način s novom platformom. Postat će dostupan u tematskom području posvećenom „Inkluziji“ u sklopu odjeljka Škole i razvoj sustava na web stranici. Razvijeni koncept pakiranja i navigacije jednako će omogućiti ugrađivanje budućih alata u Europsku platformu za školsko obrazovanje.

  1. Koristio/la sam alat i upitnik za samoprocjenu Europskog priručnika za škole. Hoće li PDF-ovi s rezultatima u mom profilu biti premješteni na novu platformu?

Ne, rezultati samoprocjene ili upitnika neće se migrirati. Ako ih želite zadržati, preuzmite i spremite PDF-ove na svoje lokalno računalo prije srpnja 2022. godine.

  1. Kao korisnik/ica School Education Gatewaya, imam mnogo stavki u favoritima na svom profilu (tečajevi, mogućnosti mobilnosti, članci). Hoće li biti migrirani?

Ne, stavke koje ste označili kao omiljene neće biti premještene. Te poveznice će zastarjeti nakon zatvaranja platforme School Education Gateway.

  1. Pretplaćen/a sam na bilten School Education Gateway. Hoću li ga ipak primati?

Primat ćete bilten School Education Gateway sve dok bilten nove Europske platforme za školsko obrazovanje ne postane dostupan.

Dodatna pitanja

  1. Imam pitanje o prelasku na novu platformu i na njega nema odgovora iznad ili mi treba dodatna potpora. Što da napravim?

eTwinneri se mogu obratiti svojoj Državnoj organizaciji za potporu .

Korisnici School Education Gatewaya mogu kontaktirati njegovu službu za pomoć .

  1. Što će se dogoditi s eTwinning aplikacijom?

Trenutačna eTwinning aplikacija bit će dostupna dok stara platforma ne bude online, do druge polovice 2022. godine. Nova verzija aplikacije bit će razvijena u drugoj polovici 2022. godine.