eTwinning i School Education Gateway, platforme Evropske komisije, spojit će se 2022. godine u Evropsku platformu za školsko obrazovanje: svi sadržaji i usluge bit će pod jednim krovom. Saznajte kako će to uticati na vaše račune na eTwinning-u i School Education Gateway-u.

Opća pitanja

  1. Kada će biti pokrenuta početna verzija Evropske platforme za školsko obrazovanje?

Početna verzija Evropske platforme za školsko obrazovanje bit će objavljena 31. 5. 2022. Isporučit će osnovne eTwinning funkcionalnosti za registraciju novih eTwinnera i za provođenje projekata. Iterativna izdanja s ažuriranim i novim funkcijama i sadržajem bit će implementirana tokom narednih mjeseci u 2022. godini.

  1. Koji će biti novi URL platforme? A što je s postojećim URL-ovima?

Nova platforma imat će URL: school-education.ec.europa.eu

Svi postojeći URL-ovi ( www.etwinning.net/, live.etwinning.net, twinspace.etwinning.net, nso.etwinning.net i www.schooleducationgateway.eu/) nastavljaju funkcionisati dok se stare platforme ne ukinu (drugi dio 2022. godine). Ipak, izrada projekata na „staroj“ eTwinning platformi bit će onemogućena. Projekti se moraju kreirati na novoj platformi. Slično, novi sadržaji do sada objavljeni na SEG-u bit će objavljeni na novoj platformi čim potrebne funkcionalnosti budu dostupne. Kada se naslijeđene platforme budu gasile, njihovi URL-ovi bit će preusmjereni na novu platformu u odgovarajuća područja.

  1. Koje će eTwinning funkcionalnosti biti dio početne verzije nove platforme?

Početna verzija platforme omogućit će eTwinnerima kreiranje novih projekata i rad na novoj verziji TwinSpace-a. Neke od funkcija eTwinning-a bit će dostupne uživo u novom eTwinning području, a druge u dijelu platforme za umrežavanje i profesionalni razvoj. Trenutni i postojeći eTwinning projekti nastavit će svoje aktivnosti na staroj platformi kao i obično, do ukidanja stare platforme u drugom dijelu 2022. godine. Aktivne eTwinning grupe nastavit će svoje aktivnosti na staroj platformi, sve dok funkcije ne budu dostupne u novoj platformi.

  1. Koje će funkcije School Education Gateway biti dio početne verzije nove platforme?

U početnoj verziji nove platforme korisnici mogu pronaći katalog onlajn kurseva i vebinara (do sada poznatih kao School Education Gateway Teacher Academy). Međutim, sav urednički sadržaj i Erasmus+ alati (katalog kurseva na licu mjesta, mogućnosti mobilnosti i strateška partnerstva) ostat će na staroj platformi School Education Gateway dok se ne zatvori.

Registracija i „moj račun“

  1. Kako se mogu registrovati na novoj Evropskoj platformi za školsko obrazovanje?

Registracija i prijava na Evropsku platformu za školsko obrazovanje – uključujući eTwinning – moguća je samo s EU login računom. EU Login omogućuje pristup svim različitim platformama Evropske komisije (tj. predstavlja jednu prijavu za sve – Single Sign-On).

Postojeći korisnici moraju kreirati EU login račun za prijavu s istom imejl adresom koja se koristi prilikom registracije na eTwinning ili na School Education Gateway kako bi sinhronizovali svoje stare i nove račune, uključujući migraciju ličnih podataka na novi račun. Centralna služba za podršku eTwinning-a podijelit će članak koji objašnjava kako kreirati EU prijavu i organizovati komunikacijsku kampanju o tome.

  1. Imam eTwinning ili School Education Gateway račun. Mogu li ga koristiti za prijavu na novu Evropsku platformu za školsko obrazovanje?

Čak i ako imate eTwinning ili School Education Gateway račun, nećete moći pristupiti Evropskoj platformi za školsko obrazovanje. Za pristup Evropskoj platformi za školsko obrazovanje morate koristiti EU Login. Molimo pogledajte iznad „Kako se mogu registrovati na novoj platformi?”.

  1. Imam EU Login račun s drugom imejl adresom u odnosu na eTwinning platformu ili School Education Gateway. Šta trebam uraditi?

Važno je da imejl adresa na EU login bude ista na eTwinning platformi ili platformi School Education Gateway ako nemate eTwinning račun. To će vam omogućiti da sinhronizujete račune i omogućite migraciju podataka vašeg profila (ime, prezime, škola, kontakti, projekti itd.) na novu platformu.

Preporučujemo da ažurirate imejl adresu, bilo vaših eTwinning i School Education Gateway računa ili EU Login (šta god je zastarjelo). eTwinneri to mogu učiniti na dijelu eTwinning Live u sekciji „Uredi moj račun“. Korisnici School Education Gateway-a mogu to učiniti putem svog profila, a zatim „Uredi profil“. Korisnici EU Login računa to mogu učiniti putem „Moj račun” > „Konfiguriši moj račun”.

  1. Ne sjećam se koju sam imejl adresu koristio/la kada sam se registrovao/la na platformu. Gdje mogu pronaći ove informacije?

Da biste pronašli korištene imejl adrese, idite na „Moj profil“ na eTwinning Live ili na School Education Gateway . U svom profilu također možete ažurirati svoju imejl adresu kako bi se podudarala s onom koju imate na EU Login računu.

  1. Hoće li moj korisnički profil biti migriran na novu platformu?

Da, ako koristite istu imejl adresu za svoj račun za EU prijavu prilikom registracije na novu platformu kao što se koristi u eTwinning-u ili na School Education Gateway-u, vaš će korisnički profil biti premješten na novu platformu. To uključuje vaše lične podatke i sve organizacije s kojima ste možda povezani. Neki podaci povezani s vašim prethodnim aktivnostima na platformi neće se migrirati ili će migrirati samo u kumulativnom pristupu (pogledajte ostala pitanja i odgovore). Imajte na umu da ako imate i eTwinning i School Education Gateway račun, bit će migrirani samo podaci s vašeg eTwinning računa.

  1. Postoji mogućnost promjene imejla za EU Login nakon registracije. U bilo kojem trenutku, ako se imejl sinhronizuje nakon pokretanja nove platforme, hoće li se podaci sinhronizovati nakon što se imejl promijeni?

Ako je korisnik dovršio ESEP registraciju, neće biti moguće preuzeti podatke o računu sa starih platformi kasnijom promjenom imejl adrese na EU Login.

eTwinning

  1. Hoće li se sadržaj postojećih eTwinning grupa migrirati na novu platformu?

Grupe s bilo kojim aktivnostima koje su se odvijale između 1. 1. 2021. i 21. 2. 2022. godine bit će premještene na novu platformu zajedno sa svojim sadržajem i materijalima kreiranim nakon 1. 7. 2018. godine. Grupe koje nisu imale aktivnosti tokom 2021. i 2022. bit će uklonjene. U svakom slučaju, eTwinneri će moći preuzeti sadržaje svojih eTwinning grupa, koji su im relevantni i koji bi mogli ponovno koristiti.

  1. Šta će od mog sadržaja u eTwinning-u biti premješteno na novu platformu?

Sljedeći sadržaj u eTwinning-u bit će migriran na novu platformu:

  • TwinSpaces: sadržaj kreiran nakon 1. 7. 2018. od projekata koji su registrovani nakon 1. 7. 2018. godine.
  • Grupe: sadržaj kreiran nakon 1. 7. 2018. godine od onih Grupa koje su imale aktivnosti između 1. 1. 2021. i 21. 2. 2022. godine. Grupe koje nisu imale aktivnosti u gore navedenom vremenskom okviru smatraju se „neaktivnim“ i ostat će samo za čitanje.
  • Korisnički profil: glavni podaci od registracije korisnika
  • Događaji: glavni podaci koje su izradili CSS, NSO i ambasadori
  1. Ja sam eTwinner od 2010. godine i bio/la sam uključen/a u mnoge aktivnosti, a sve su prikazane u mom profilu i portfoliju. Hoće li se ove informacije prenijeti na novu platformu?

Informacije koje se trenutno nalaze u vašem eTwinning portfoliju bit će premještene u vaš novi portfolio na Evropskoj platformi za školsko obrazovanje. Vaš profil – koji može biti vidljiv svim korisnicima ako to želite – prikazivat će vaše aktivnosti tek od 1. 7. 2018. godine. Općenito, sve aktivnosti na platformi, koje su se odvijale prije 1. 7. 2018. godine, bit će izbrisane, zato na vrijeme preuzmite sve što želite zadržati.

  1. Hoću li se moći prijaviti za Državnu oznaku kvaliteta?

Projekti koji se trenutno provode mogu se prijaviti za Državnu oznaku kvaliteta (NQL/DOP) u sekciji eTwinning Live projekti – gdje partneri i administratori također mogu nastaviti upravljati projektom i pristupiti TwinSpace-u projekta. Molimo provjerite kod svoje Državne organizacije za podršku rok za podnošenje prijava (rok za prijavu za DOK u Bosni i Hercegovini je 31. 5. 2022. godine).

  1. Šta će se dogoditi s eTwinning Live događajima?

eTwinning Live događaji (na licu mjesta i onlajn) bit će ukinuti na novoj platformi. Tokom 2022. godine bit će dostupna nova funkcija pod nazivom – „Rooms“ (Sobe) – koja korisnicima omogućava kreiranje mikro-grupe uključujući mjesto sastanka za sesije video-konferencija, forum i arhivu datoteka. Svim eTwinnerima bit će dopušteno kreirati sobe i pozivati druge eTwinnere da učestvuju u njihovom radu.

  1. Šta je s trakom napredovanja u eTwinning-u? Hoću li izgubiti napredak?

Traka napredovanja će ostati jedna od funkcija u eTwinning-u i bit će dodana kasnije. Koncept bodovanja će ostati, ali aktivnosti koje će doprinositi napredovanju bit će prilagođene funkcijama dostupnim na novoj platformi.

  1. Šta će se dogoditi s mojim događajima na mom profilu?

Događaji koje organizuju Državne organizacije za podršku i Centralna služba za podršku bit će premještene i vidljive u novom portfoliju Evropske platforme za školsko obrazovanje, u sekciji Moja kontrolna ploča.

  1. Obično objavljujem poruke na eTwinning forumu za traženje partnera kako bih pronašao/la kolege. Šta će se dogoditi s ovim forumom?

Novo područje pod nazivom „Umrežavanje“ omogućuje eTwinnerima kreiranje projektnih ideja „objavljivanjem“ poruka i odgovaranjem na postojeće. Svi postovi na trenutnim forumima za pronalaženje partnera bit će izbrisani kada se nova platforma pokrene, a forumi za pronalaženje partnera u eTwinning Live-u bit će deaktivirani.

  1. Šta će se dogoditi s mojim porukama u poštanskom sandučiću?

Nova Evropska platforma za školsko obrazovanje koristi novi sistem poštanskih sandučića, koji će uskoro biti objavljen. Nažalost, poruke koje su razmijenjene u eTwinning Live-u bit će izbrisane.

  1. Mogu li nastaviti voditi projekt u koji sam uključen u ovoj školskoj godini?

Svi pokrenuti projekti i povezani TwinSpaces-ovi bit će aktivni i dostupni s eTwinning Live-a do drugog dijela 2022. godine, kada će sadržaj TwinSpace-ova kreiranih nakon 1. 7. 2018. godine biti migrirani na novu platformu. Projekti – na primjer povezani s višegodišnjim projektima Erasmus+ – koji planiraju nastaviti svoje aktivnosti nakon školske godine 2021/2022., mogu se ponovno otvoriti u sekciji  „projekti“ eTwinning-a i nastaviti s aktivnostima na novoj platformi.

  1. Šta će se dogoditi sa sadržajem mog TwinSpace-a?
  • TwinSpace-ovi projekata kreiranih nakon 1. 7. 2018. godine (započeli sa radom u školskoj 2018/2019. godini) bit će migrirani na novu platformu.
  • TwinSpace-ovi projekata kreiranih prije 1. 7. 2018. godine bit će uklonjeni.

Zato želimo potaknuti sve eTwinnere da preuzmu sadržaj svojih TwinSpace-ova koji smatraju relevantnim i koje bi mogli ponovno upotrijebiti.

  1. Šta će se dogoditi s mojim objavama i komentarima u eTwinning Live-u?

Sve objave i komentari na drugim postovima bit će izbrisani.

  1. Šta će se dogoditi s mojim profilnim fotografijama u eTwinning Live-u?

Sve profilne fotografije bit će izbrisane. Morat ćete prenijeti novu profilnu fotografiju za svoj eTwinning račun.

  1. Član/ica sam pet eTwinning grupa. Trebam li se ponovno pridružiti ovim Grupama kada se nova platforma pokrene?

Sve eTwinning grupe, koje su bile aktivne između 1. 1. 2021. i 22. 2. 2022. godine, bit će migrirane uključujući njihove odgovarajuće članove na novu platformu od drugog dijela 2022. godine. Grupe koje su bile neaktivne između 1. 1. 2021. i 22. 2. 2022. godine neće biti migrirane.

  1. Kako mogu preuzeti sadržaj svojih TwinSpace-ova i grupa koji nisu migrirani?

Možete preuzeti sve datoteke iz sekcije materijala TwinSpace/Grupe odabirom datoteke koju želite preuzeti i klikom na „preuzmi“. Fotografije možete preuzeti pregledom originala svake fotografije i spremanjem datoteke u prozoru preglednika.

  1. Hoću li na novoj platformi zadržati kontakte i pratitelje?

Svi vaši kontakti bit će premješteni na novu platformu. Podaci o korisnicima koje pratite ili koji vas prate neće se migrirati.

  1. Hoću li imati pristup Laboratoriji za učenje na događajima u kojima sam učestvovao/la?

Ne, Laboratorij za učenje i sav njegov sadržaj svih prošlih događaja bit će izbrisan.

  1. Gdje mogu pronaći ponudu za profesionalni razvoj?

Ponuda profesionalnog razvoja nalazi se u sekciji „Razvoj“ Evropske platforme za školsko obrazovanje. Svi kursevi će se održavati na EU akademiji.

  1. Dogovorio/la sam rad na projektu od februara do oktobra 2022. godine. Trebam li promijeniti svoje planirane aktivnosti i završiti ranije ili mogu nastaviti na novoj platformi kada se TwinSpace migrira?

Savjetujemo da završite aktivnosti svojih projekata do jula 2022. godine, osim ako ne planirate nastaviti drugu školsku godinu. U tom slučaju možete kreirati novi projekt ili ponovno otvoriti postojeći projekt i nastaviti raditi u novom TwinSpace-u (koji će imati sadržaj starog kreiranog nakon 1. 7. 2018. godine).

  1. Hoće li trenutna eTwinning platforma i dalje biti dostupna kada se nova platforma pokrene?

Trenutna eTwinning platforma postupno će se gasiti tokom drugog dijela 2022. godine. Korisnici će moći nastaviti svoje učestvovanje u tekućim projektima i aktivnim Grupama.

eTwinneri će sa svojim „starim“ korisničkim imenom i lozinkom moći pristupiti samo sljedećim sekcijama eTwinning Live-a:

  • To omogućuje upravljanje vlastitim projektima, prijavu za Oznaku kvalitete, pristup i rad na TwinSpace-ovima projekata.
  • To korisnicima omogućava povezivanje i rad u njihovim eTwinning grupama.

Od drugog dijela 2022. godine i ove će se aktivnosti odvijati na Evropskoj platformi za školsko obrazovanje. Svi novi projekti i grupe moraju biti kreirani na novoj platformi kojoj korisnici mogu pristupiti sa svojim EU login računom.

 

School Education Gateway i Teachers Academy

  1. Objavio/la sam kurseve u katalogu kurseva School Education Gateway-a. Hoće li biti migrirani na novu platformu?

Ne, kursevi koje ste objavili na School Education Gateway-u neće biti premješteni na novu platformu. Pružatelji kurseva mogu se obratiti službi za pomoć School Education Gateway-a kako bi preuzeli svoje kurseve. Zahtjev za preuzimanje mora se podnijeti najkasnije do 15. 5. 2022. godine.

Međutim, izuzetak će biti za kurseve koji su dobili recenzije koje su učesnici poslali u svom izvještaju o mobilnosti putem Erasmus+ IT sistema. Opisi kurseva morat će se ručno prilagoditi kako bi se pratili novi zahtjevi u pogledu informacija i ograničenja u pogledu dužine trajanja. Pružaoci usluga koji imaju kurseve s recenzijama se zato pozivaju da se obrate službi za pomoć School Education Gateway-a najkasnije do 15. 5. 2022. godine.

  1. Hoće li se popisi mogućnosti mobilnosti i strateških partnerstava prenijeti na novu platformu?

Ne, sve mogućnosti mobilnosti ili zahtjevi za strateško partnerstvo, koji su kreirani, neće biti premješteni na novu platformu. Međutim, ovi će popisi i dalje biti dostupni i mogu se uređivati na School Education Gateway-u do drugog dijela 2022. godine. To vam daje vremena za kopiranje i spremanje bilo kojeg teksta koji biste možda željeli spremiti.

  1. Hoću li na novoj platformi imati pristup svojim bedževima i potvrdama kurseva School Education Gateway/Teacher Academy?

Ne, bedževi i certifikati koje ste zaradili na School Education Gatewayu neće biti premješteni na novu platformu. Međutim, vaši bedževi i potvrde o kursu i certifikati za vebinare ostat će dostupni na vašem profilu School Education Gateway-a do drugog dijela 2022. godine. To vam daje vremena za preuzimanje PDF certifikata i možete izvesti svoje bedževe kurseva u Badgr. Više informacija o certifikaciji School Education Gateway-a .

  1. Gdje na novoj platformi mogu pronaći mogućnosti za onlajn profesionalni razvoj (onlajn kursevi i vebinari)?

Sve aktivnosti profesionalnog razvoja bit će dostupne putem dijela „Razvoj“ nove platforme. Aktivnosti onlajn profesionalnog razvoja odvijat će se na platformi Akademije Evropske komisije.

  1. Mogu li pristupiti onlajn kursevima koje sam prethodno pohađao/la na School Education Gateway-u također na novoj platformi?

Ne, onlajn kursevi, koji su trenutno dostupni na School Education Gateway-u, neće se migrirati na novu platformu. Pristup kursevima na School Education Gateway ostat će dostupan do drugog dijela 2022. godine.

  1. Mogu li pristupiti nastavnim materijalima, člancima i tutorijalima koji se trenutno nalaze na School Education Gateway, također na novoj platformi?

I stari i novi uređivački sadržaji (uključujući nastavne materijale, članke i tutorijale) ostat će dostupni na School Education Gateway do drugog dijela godine i bit će premješteni na novu platformu tokom 2022. godine.

  1. Hoće li Evropski toolbox za škole biti dio nove platforme?

Svi resursi i drugi materijali iz Evropskog toolbox-a za škole bit će premješteni na novu platformu. Njegovo „pakiranje“, struktura i naslijeđena navigacija ostat će dostupni na adekvatan i kompatibilan način s novom platformom. Postat će dostupan u tematskom području posvećenom „Inkluziji“ kao dio sekcije Škole i razvoj sistema na veb stranici. Razvijeni koncept pakiranja i navigacije jednako će omogućiti ugrađivanje budućih alata u Evropsku platformu za školsko obrazovanje.

  1. Koristio/la sam alat i upitnik za samoprocjenu Evropskog priručnika za škole. Hoće li PDF-ovi rezultata u mom profilu biti premješteni na novu platformu?

Ne, rezultati samoprocjene ili upitnika neće se migrirati. Ako ih želite zadržati, preuzmite i spremite PDF-ove na svoj lokalni računar prije jula 2022. godine.

  1. Kao korisnik/ica School Education Gateway-a, imam mnogo stavki u favoritima na svom profilu (kursevi, mogućnosti mobilnosti, članci). Hoće li biti migrirani?

Ne, stavke koje ste označili kao omiljene neće biti premještene. Ti linkovi će zastariti nakon zatvaranja platforme School Education Gateway.

  1. Pretplaćen/a sam na bilten School Education Gateway. Hoću li ga i dalje primati?

Primat ćete bilten School Education Gateway sve dok bilten nove Evropske platforme za školsko obrazovanje ne postane dostupan.

Dodatna pitanja

  1. Imam pitanje o prelasku na novu platformu i na njega nema odgovora iznad ili mi treba dodatna podrška. Šta da radim?

eTwinneri se mogu obratiti svojoj Državnoj organizaciji za podršku .

Korisnici School Education Gateway-a mogu kontaktirati njegovu službu za pomoć .

  1. Šta će se dogoditi s eTwinning aplikacijom?

Trenutna eTwinning aplikacija bit će dostupna dok stara platforma ne bude onlajn, do drugog dijela 2022. godine. Nova verzija aplikacije bit će razvijena u drugom dijelu 2022. godine.