U Sarajevu će, u razdoblju od 12. do 15. rujna 2022. godine, biti upriličen susret predstavnika IEA, Međunarodne asocijacije za evaluaciju učeničkih postignuća i Dinarik grupe za TIMSS istraživanje Dinarske regije koji se proteže od Slovenije preko Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Albanije i Kosova.
Na susretu Dinarik grupe u organizaciji IEA bit će domaćin Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u ime Bosne i Hercegovine koja će dočekati i primiti goste iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Albanije, Kosova, kao i predstavnike IEA, među njima i ravnateljicu IEA, Amsterdam, gđu Netten.
Svrha regionalnoga susreta jeste jačanje međunarodne suradnje unutar Dinarik grupe na području realizacije međunarodnih istraživanja koje vodi IEA.
U veljači 2018. godine Europska komisija je predstavila novu Strategiju Zapadnoga Balkana, naglašavajući europsku budućnost regije kao geostratešku investiciju u stabilnoj, jakoj i ujedinjenoj Europi zasnovanoj na zajedničkim vrijednostima. IEA trendovi u međunarodnoj studiji matematike i znanosti (TIMSS) 2019 označili su prekretnicu u pogledu sudjelovanja regije Zapadnoga Balkana. Po prvi puta, cijela regija je sudjelovala u istome ciklusu TIMSS istraživanja i promoviranja vršnjačkoga učenja. Zajednička asocijacija podržava sposobnost zemalja Dinarske regije da uče jedni od drugih identificirajući sličnosti i razlike između susjednih obrazovnih sustava. Potom, prikuplja korisne podatke na razini regije u cilju podrške obrazovnim vlastima kako bi razvili odgovarajuće mjere za rješavanje najhitnijih obrazovnih potreba.
Suradnjom institucija koje provode TIMSS istraživanje u okviru Dinarik regije, nastalo je Regionalno izvješće “Dinaric perspectives on TIMSS 2019 – Teaching and Learning Mathematics and Science in South-Eastern Europe” na engleskome jeziku. Publikacija “Dinaric perspectives on TIMSS 2019” nastala je pod pokroviteljstvom IEA i Europske komisije, a glavni urednici su Barbara Japelj Pavešić (Educational Research Institute Ljubljana, Slovenija), Paulína Koršˇnáková (International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) Amsterdam, The Netherlands) i Sabine Meinck (International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) Hamburg, Njemačka). Izvješće je na inicijativu institucija iz regije, preveden na regionalne jezike (hrvatski jezik, srpski jezik, bosanski jezik, crnogorski jezik), kako bi postao dostupniji zainteresiranima u obrazovnim sustavima Dinarik regije. Izvješće će, uskoro, biti dostupno u elektronskoj formi na regionalnim jezicima.
Vjerujemo kako će ovaj sastanak poslužiti kao osnova za povezivanje iskustava svih zainteresiranih u regiji od nastavnika, rukovoditelja škola, istraživača i donositelja odluka, za podršku i unaprjeđenje postignuća učenika i angažiranje u matematici i znanosti.