Slika: Guilherme Petri / Unsplash.com
Sada kada su srednje stručne škole u Evropi zatvorene već neko vrijeme, nastavnici stručnog obrazovanja nastavljaju sa prilagođavanjem materijala iz učionice u onlajn učenje. Pogledajmo neke od pristupa u različitim zemljama.
Postoji ogroman broj alata koji su na raspolaganju nastavnicima i trenerima za stvaranje vlastitog nastavnog materijala i okruženja, ali velika većina njih nije prilagođena za stručno obrazovanje. Gotov materijal s VET-specifičnim sadržajem mnogo je manje razvijen. U većini se slučajeva alati koje pružaju javni ili privatni učesnici fokusiraju isključivo na teorijsko znanje. Postoji rizik da učenici u stručnom obrazovanju i osposobljavanju budu u nepovoljnijem položaju u odnosu na učenike drugih obrazovnih smjerova, jer se više napora ulaže u opće školske predmete.
Neke zemlje u Evropi, s druge strane, su razvile sadržaj koji je prilagođen VET školama. Kao primjer, Agencija za VET i obrazovanje odraslih u Hrvatskoj je kreirala portal i pozvala VET nastavnike, zaposlenike i druge ključne učesnike da dijele svoje digitalne materijale za obrazovanje koje su vezi s VET predmetima. U Irskoj, većina pripravnika je podržana na način da im je omogućeno korištenje Moodle platforme za podučavanje i učenje, a obrazovne vlasti razmišljaju o tome da rašire dostupnost ovih resursa.
Ova vanredna mogućnost VET nastavnicima i učenicima pruža priliku da razvijaju svoje digitalne kompetencije. Većina korisnika i učesnika nedavne ankete koju je realizovala Evropska komisija zatražila je podršku za razvoj simulacijskih okruženja /virtuelne realnosti za sadržaj prilagođen VET korisnicima.
Kao prilog svemu, trenutna situacija u velikoj mjeri utiče na komponentu praktičnog učenja (Work-Based Learning -WBL) VET programa. WBL se realizuje u nekoliko evropskih zemalja (op.a. Danska, Irska, Švedska i Finska) i samo u onim sektorima i kompanijama u kojima se trenutno realizuju aktivnosti.
S druge strane, u zemljama gdje je praktično učenje obavezni dio NPP-a, obrazovni sistemi su poduzeli mjere kako bi ublažili problem dok se situacija ne stabilizuje. Španija je na primjer, produžila radni kalendar za učenike na praksi: WBL komponenta će biti skraćena i integrisana u mentroski modul projekta. U Austriji će amandmanom na zakon o VETu omogućiti kratkotrajni posao, također za pripravnike, dok se u Italiji promoviše praktični rad kroz simulaciju rada preduzeća.
Da li i Vi radite u VET školi? Kakva su bila Vaša iskustva?