U Sarajevu se od 12. do 15. septembra 2022. godine održava susret predstavnika IEA, Međunarodne asocijacije za evaluaciju učeničkih postignuća i Dinarik grupe za TIMSS istraživanje Dinarske regije koja se proteže od Slovenije preko Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Albanije i Kosova.

Na ovom susretu Dinarik grupe, u organizaciji IEA, domaćin će biti Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u ime Bosne i Hercegovine, koja će dočekati i ugostiti goste iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Albanije, Kosova kao i predstavnike IEA, među njima i direktoricu IEA, Amsterdam, gospođu Andreu Neten (Andrea Netten). Svrha ovog regionalnog sastanka je jačanje međunarodne saradnje unutar Dinarik grupe na polju realizacije međunarodnih istraživanja koje vodi IEA.

Evropska komisija je u februaru 2018. godine predstavila novu Strategiju za Zapadni Balkan, naglašavajući evropsku budućnost regiona kao geostratešku investiciju u stabilnoj, jakoj i ujedinjenoj Evropi zasnovanoj na zajedničkim vrijednostima. IEA trendovi u međunarodnoj studiji matematike i nauke (TIMSS) 2019 označili su prekretnicu u pogledu učešća regiona Zapadnog Balkana. Prvi put, cio region je učestvovao u istom ciklusu TIMSS istraživanja i promovisanja vršnjačkog učenja. Ova zajednička asocijacija podržava sposobnost zemalja Dinarskog regiona da uče jedni od drugih identifikujući sličnosti i razlike između susjednih obrazovnih sistema. Nadalje, prikuplja korisne regionalne podatke koji mogu da podrže prosvjetne vlasti da razviju odgovarajuće mjere za rješavanje najhitnijih obrazovnih potreba.

Saradnjom institucija koje provode TIMSS istraživanje u okviru Dinarik regiona, nastao je Regionalni izvještaj “Dinaric perspectives on TIMSS 2019 – Teaching and Learning Mathematics and Science in South-Eastern Europe” na engleskom jeziku. Publikacija “Dinaric perspectives on TIMSS 2019” nastala je pod pokroviteljstvom IEA i Evropske komisije, a glavni urednici su Barbara Japelj Pavešić (Educational Research Institute Ljubljana, Slovenija), Paulína Koršňáková (International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) Amsterdam, The Netherlands) i Sabine Meinck (International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) Hamburg, Njemačka). Na inicijativu institucija iz regiona, izvještaj je preveden na regionalne jezike (hrvatski jezik, srpski jezik, bosanski jezik, crnogorski jezik), kako bi bio dostupniji zainteresovanim stranama u obrazovnim sistemima Dinarik regiona. Izvještaj će uskoro biti dostupan u elektronskoj formi na tim regionalnim jezicima.

Vjerujemo da će ovaj sastanak poslužiti kao osnova za povezivanje iskustava svih regionalnih zainteresovanih strana, uključujući nastavnike, rukovodioce škola, istraživače i donosioce odluka, kako bi se podržala i unaprijedila postignuća učenika i angažovanje u matematici i nauci.