Slika: mochilazocultural / Pixabay.com

Neformalno učenje se odnosi na učenje koje se odvija izvan vremena obaveznog programa poučavanja i učenja. Može se odvijati u školi, u obliku izvankurikularnih klubova i izvan formalnog obrazovanja, na primjer u sportskim timovima. Budući da su ciljevi neformalnog obrazovanja široki i različiti, dostupan je niz aktivnosti neformalnog učenja. U ovom članku se opisuju tri uspješne evropske inicijative koje obuhvataju neformalno učenje.

Neformalne aktivnosti za inkluzivnu grupu učenika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Νeformalne aktivnosti za inkluzivne grupe učenika  – „Non4mal 4 All“ – je bio projekat finansiran u okviru programa Erasmus+ koji je uključivao šest država (Estoniju, Mađarsku, Norvešku, Portugal, Rumuniju i Tursku) i koji se provodio od 2016. do 2018. U ovom projektu se bavilo problemom uključivanja učenika sa invaliditetom u redovne škole. U mnogim slučajevima, prisustvo ovih učenika na nastavi je bilo samo njihovo fizičko prisustvo i uglavnom su bili isključeni iz društvenog života školske grupe. U okviru projekta Non4mal 4 All, nastavnici su se obučavali kako pomoću prilagođenih igara, neformalnih i izvankurikularnih aktivnosti da uključe sve učenike u grupne aktivnosti, uprkos njihovim individualnim posebnim potrebama. Time se u okviru projekta težilo suzbiti neuspjeh u školi i rano napuštanje škole te poboljšati sposobnosti nastavnika da upravljaju različitom grupom učenika.

Ciljevi projekta su bili sljedeći:

  • izraditi kurs za nastavnike u korištenju neformalnih aktivnosti za različite grupe učenika,
  • osposobiti najmanje 25 nastavnikaiz svake partnerske države u korištenju neformalnih aktivnosti i inkluzivnih igara te u saradnji s nevladinim organizacijama podržati inkluzivna okruženja u školama, sa 60 učenika koji učestvuju u događajima osposobljavanja osoblja, te
  • izraditi vodič o najboljim praksamakako bi se inspirisalo druge da provode ovu strategiju.

Više o rezultatima projekta i o njegovom impresivnom uticaju možete pronaći na internet stranici.

Projekt Youth Work eLearning Partnership

Youth Work eLearning Partnership (YWeLP) je bio projekt finansiran u okviru programa Erasmus+ između pet država (Australije, Estonije, Finske, Irske i Sjeverne Irske) koji se provodio od 2017. do 2019. Projekt je bio koordiniran od strane Univerziteta Maynooth u Irskoj, s partnerima Univerzitetom primijenjenih nauka Humak u Finskoj, Univerzitetom u Tallinnu u Estoniji, Univerzitetom Ulster u Sjevernoj Irskoj i Univerzitetom Victoria u Australiji. Svako od partnerskih univerziteta je pružilo obrazovanje i osposobljavanje u profesionalnom radu sa mladima u svojim državama.

Pretpostavka u okviru projekta YWeLP je bila da se organizacije i univerziteti koji se bave obrazovanjem u području rada sa mladima mogu međusobno podupirati, sarađivati i učiti jedni od drugih kako bi promovisali i održavali kvalitetan rad sa mladima u korist mladih. Konačni proizvod projekta YWeLP je bio internet stranica Youthworkandyou.org, kojom se doprinosi kvalitetnom radu sa mladima osiguravanjem osoba za rad sa mladima (dobrovoljnih, plaćenih ili studenata) s pristupom materijalima za e-učenje kako bi se promovisala njihova sposobnost za efikasan rad sa mladima.

Positive Relationships Open Tangible Opportunities for New Developments

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Positive Relationships Open Tangible Opportunities for New Developments je bio još jedan projekt finansiran u okviru programa Erasmus+ koji se provodio između 2016. i 2018. u Estoniji. Ciljna grupa su bili uglavnom mladi uzrasta od 14 do 30 godina. Međutim, dobrovoljni projekti su bili – i još su uvijek – dostupni osobama svih uzrasnih grupa. Uzeti su u obzir posebno mladi sa fizičkim oštećenjima. Cilj projekta je bio uspostaviti prostor za dijalog između mladih, privatnih i državnih sektora, s posebnom pozornošću na Evropu i Meksiko/Srednju Ameriku. Neki od prioriteta projekta su bili:

  • priznavanje neformalnog učenja kao vitalnog elementa u formativnoj i profesionalnoj putanji mladih,
  • jačanje kapaciteta u području mladih kroz bavljenje aktivnostima neformalnog učenja, te
  • priznavanje neformalnog učenja od strane institucija za formalno učenje, tržišnih učesnika i državnih institucija.

Ciljevi su bili ispunjeni provedbom osposobljavanja mladih, praćenjem „iz sjene“ rada kolege i konferencijama za mlade, zajedno sa izradom priručnika o formalnim/neformalnim interakcijama. Više informacija je dostupno na internet stranici.

Da biste saznali više o postojećim i prethodnim projektima u školskom obrazovanju koje je finansirao EU, posjetite Platformu rezultata projekta u okviru programa Erasmus+.