У периоду од 4. до 5. новембра 2024. године, у Europe House Сарајево, одржан је Сајам медијске и информационе писмености, који је окупио бројне учеснике из различитих сектора. Овај догађај имао је за циљ промовисање медијске писмености и пружање платформе за размјену знања и искустава између организација цивилног друштва, образовних институција и медија.
Једна од најзанимљивијих радионица била је „Како организације цивилног друштва могу да користе ТикТок за повећање видљивости?“, коју је водила Џоана Новак (Joanna Nowak), креативна савјетница из ТикТока. Учесници су се упознали са стратегијама за ефикасно коришћење платформе с циљем јачања својих комуникационих канала и изградње онлајн заједнице.
Посебно значајан дио сајма представљале су eTwinning радионице које су водиле eTwinning амбасадорке Лејла Хујдур, Нада Соколовић и Снежана Стевић, које су се фокусирале на промоцију медијске и информационе писмености међу младима. Кроз интерактивне приступе и практичне примјере, учесници су имали прилику да развију критичко мишљење и аналитичке вјештине потребне за препознавање лажних вијести и дезинформација.
На сајму су се представили и излагачи, међу којима су били Регулаторна агенција за комуникације, Агенција за предшколско, основно и средње образовање, ЈУ Библиотека Сарајева, У. Г. ″Зашто не″, M:tel а.д. Бањалука и УГ ″Нова генерација″ (Плави телефон), Медиацентар Сарајево, Уницеф, ЈаБиХ у ЕУ, Центри цивилних иницијатива. Haши штандови су били испуњени информативним материјалима и ресурсима који су посјетиоцима омогућили да се додатно едукуjу о медијској писмености.
Захваљујемо свима који су учествовали и допринијели успјеху овог догађаја, укључујући излагаче, предаваче, учеснике и медије. Ове године, више него икада, видимо потребу за јачањем свијести о медијској писмености и њеној важности у свакодневном животу.
Сајам медијске и информационе писмености 2024. поставио је темеље за даљњу сарадњу и размјену знања, те се радујемо будућим догађајима и иницијативама које ће наставити да промовишу ову важну тему.