Пројекат ‘Природа, мој пријатељ’ је имао за циљ приближавање дјеце природи, његовање љубави и заштиту животне средине.
Брума Ала и Истрати Вјорика (Brumă Ala, Istrati Viorica), два молдавска еТвинера, реализовали су пројекат „Природа, мој пријатељ“ у партнерству са школама из Републике Молдавије, Румуније, Турске, Бугарске, Италије, Грчке и Португала.
Пројекат, који је реализован током школске 2021-2022, фокусиран је на развијање еколошке свијести код предшколаца, прилагођавање њиховог свакодневног понашања еколошком, економичном, здравом и одрживом начину живота, као и подизање свијести о њиховој одговорности у спречавању загађења.
Да би се боље повезали с природом, ученици су посматрали клијање и раст биљака, бринули о животињама и правили рециклиране играчке или креирали активности кодирања. Једна од омиљених активности дјеце била је креирање сопствених говорних аватара којом приликом су први пут вјежбали енглески.
Међутим, члан пројекта Брума Ала каже да су ученици највише уживали да сарађују с дјецом из других земаља.
„Када су почеле онлајн активности, дјеца су била веома узбуђена спознавши да дијеле резултате свог рада с дјецом из других обданишта у заједничком онлајн простору.“
Брума Ала
Онлајн прославе с партнерским земљама су такође биле веома занимљиве ученицима.
Чланови пројекта организовали су онлајн прославе попут Дана воде и Дана планете Земље, којом приликом су се дјеца поздрављала и пјевала заједно. Чак су направили постер с говорницима с кратким видео-записима на којима говоре „Сачувајмо планету“ и „Заштитимо животну средину“ на својим језицима.
„Ученици су били одушевљени да себе гледају на видео-снимцима,“ изјавила је Ала.
И родитељи су били укључени у пројекат од самог почетка, тако што су прво помогли дјеци да гласају за лого и постер пројекта. Касније су чланови пројекта провели групу пројектних активности под називом „Породичне активности“. Породице су се заједно санкале, истраживале природу и организовале игре и спорт на отвореном. Слике о активностима су постављане на TwinSpace-у током цијелог пројекта тако да су ученици из других земаља могли да виде активности у којима су учествовали њихови вршњаци.
„Дјеци је било занимљиво и узбудљиво да виде да у једној земљи пада снијег, да у другој пада киша или сунце сија, а да цвијеће и дрвеће цвјетају.“
Истрати Вјорика
Пројекат „Природа, мој пријатељ“ је био интердисциплинаран и повећао је свијест дјеце о важности заштите животне средине кроз забавне и ангажоване активности о природи.