Институт за истраживање и анализу политика ППМИ из Литваније, у име организација Унеско и Education International, спроводи глобално истраживање у основним и средњим школама о спремности учитеља да подучавају за одрживи развој и глобално грађанство.
Циљ анкете је помоћи Унеску у праћењу остварења глобалног циља одрживог развоја број 4 који се односи на квалитет образовања, односно процијенити у којој мјери су учитељи различитих држава спремни и колику подршку имају за подучавање одрживог развоја и глобалног грађанства.
Позивамо наставнике свих основних и средњих школа Босне и Херцеговине да подрже иницијативу и помогну у прикупљању података за нашу државу.
Довољно је издвојити пар тренутака времена и кликнути на линк https://survey.alchemer.eu/s3/90310926/global-teacher-survey
Подсјетимо се –
На УН Самиту за одрживи развој, одржаном у септембру 2015. године у Њујорку, установљено је да је за смањење сиромаштва и других депривација потребно донијети стратегије које ће утицати на унапређење здравства, школства, смањење неједнакости, постизање економског раста и заустављање негативних климатским промјена.
Као резултат састанка створен је оквир за постизање претходно наведених задатака, Агенда 2030 за одрживи развој, из које произлази 17 Глобалних циљева одрживог развоја.
Босна и Херцеговина је активна учесница и једна од 193 државе чланице УН, која је усвојила свеобухватну Агенду 2030. Један од циљева одрживог развоја који се налази при самоме врху приоритета је циљ број 4 који се односи на квалитет образовања. Сврха овога циља је осигурати укључиво и једнако квалитетно образовање и промовисати важности цјеложивотног учења за све.