Неистражено подручје? Хитан прелазак на наставу на даљину у доба кризе COVID-19: Наш управни одбор расправља о начинима како ићи напријед
Појавом вируса COVID-19 школе широм Европе су присиљене да се затворе, многи наставници, ученици и породице први пут откривају начин за хитно подучавање и учење. Како доносиоци политика подржавају школе и с којим изазовима се суочавају?
Током вебинара одржаног 18. марта представници министарстава образовања из 18 земаља подијелили су акције које су се одвијале у њиховим земљама, као и изазове који су произашли из кризе. Расправа је довела до појаве неких од кључних тема као што су дигиталне платформе и њихов садржај, подршка, смјернице и стратегије провођења, док су као изазове учесници истакли мрежни капацитет, начине испитивања, оцјењивања и како подржати школе и наставнике у њиховим напорима за квалитетан рад. „За 72 часа скочили смо до 21.вијека“, како је то рекао један представник министарства.
Пружање смјерница и подршке
Министарства образовања пружају практичне смјернице управи школе, наставницима и породицама о томе како да започну с учењем на даљину: како да поставе интернетску учионицу, које платформе да користе, гдје да пронађу дигиталне ресурсе итд. Министарства и локалне власти нуде хитне онлајн курсеве, вебинаре и туторијале за наставнике попут step-by step guides− детаљних водича за учење на даљину. Неки су поставили и телефонске линије за пружање практичне и психолошке подршке директорима школа и наставницима. Поред тога, министарства се обраћају породицама. На примјер, вебинару за породице присуствовало је 8.000 особа. „Сазнали смо да су нам потребни различити канали за комуникацију са родитељима„, примијетио је представник једне земље.
Више информација потражите на http://www.eun.org/news/detail?articleId=4983225