Значење акронима: PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) – Међународно истраживање развоја читалачке писмености
Циљ истраживања је прикупљање и анализирање информација о читалачким компетенцијама ученика четвртог разреда основне школе, као и података о породичном и школском контексту који утичу на учење читања.
Узорак испитивања чини репрезентативни узорак ученика четвртог разреда основне школе, јер се тада догађа важна прекретница у развоју читалачких компетенција ученика.
Период проведбе истраживања: Истраживање PIRLS2021 у Босни и Херцеговини није спроведено.
Носиоци истраживања: Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (IEA) у сарадњи са Међународним истраживачким центром за TIMSS и PIRLS на Бостонском колеџу предводи PIRLS истраживање.
PIRLS 2021 истраживање у Босни и Херцеговини припрема и проводи Агенција за предшколско, основно и средње образовање у сарадњи са образовним властима.
Више о истраживању прочитајте у информативном летку: