Акцијским истраживањем позивају се наставници да науче више о свомe раду у учионици, да обогате свој педагошки репертоар и размисле о начину на који подучавају. Кроз акцијско истраживање, ставови наставника, професионални идентитети и стручно знање могу да се наставе развијати, јер своје потребе разматрају у властитом контексту.
Шта је акцијско истраживање?
Акцијско истраживање у учионици разликује се од других облика истраживања по томе што је посебно прикладно за наставнике који желе да размишљају о своме раду, који желе да ријеше проблеме и да дођу до побољшања заснованих на доказима за личне праксе и контексте. Укључује системска опажања и прикупљање података, који затим могу се користе за доношење информисаних одлука и предузимање циљанијих радњи. Стога се сматра моћним алатом за професионални развој наставника.
Које су карактеристике акцијског истраживања?
Акцијско истраживање је практично, рефлексивно и рекурзивно. Те су карактеристике обично илустроване у спирали која означава континуирано кретање између планирања, дјеловања, посматрања, промишљања итд.
Поступак истраживања је практичан у смислу да може имати непосредну корист за наставнике, школе и школске округе.
Његов рефлективни аспект лежи у томе да акцијски истраживач окреће објектив према својој учионици, школи или праксама.
На крају, акцијско истраживање је рекурзивно јер акцијски истраживачи континуирано истражују питања и проблеме.
Више о овој теми, као и о томе које три врсте акцијског истраживања имамо, читајте кликом на линк гдје можете пронаћи и друге додатне ресурсе.