Студија из 2020. коју су заједнички провели INDIRE и eTwinning Државна организација за подршку Италије истраживала је утицај eTwinning-а на стручно усавршавање наставника у Италији. Првобитно објављена само на италијанском језику, студија је сада доступна и на енглеском језику и бесплатна је!
Резултати студије засновани су на упитнику који је послан узорку од 1 034 наставника из различитих регија у Италији. У вријеме слања анкете учесници су били регистровани на eTwinning-у минимално три мјесеца и максимално 15 година.
Упитник и интервјуи имали су за циљ да се боље разумије како учесници виде однос између eTwinning-а и развоја својих вјештина у три кључне области: дидактика, професионализам наставника и учешће у школи.
У оквиру подтеме Дидактика, испитаници су одговорили да вјерују да је eTwinning помогао да се побољша обим и имплементација дигиталних вјештина у учионици, како за њих, тако и за њихове ученике. Неки испитаници су рекли да су eTwinning пројекти посебно били кључни када се ради са ученицима са посебним потребама и/или ученицима мигрантског поријекла.
У категорији Професионални развој пронађена је позитивна корелација између учесталости учешћа у eTwinning пројекту и позитивних осјећања о професионалном развоју наставника. Испитаници су посебно споменули безбједност платформе и дјелотворност преводилачке стручне обуке својствене eTwinning-у.
Да ли сте заинтересовани да сазнате више о утицају eTwinning-а на учешће у школи? Можете да прочитате у цјелости извјештај бесплатно на енглеском језику, као и резиме.