Слика: kimloannguyeningrass / pixabay.com
Расправља се о приједлогу како да се подржи спој окружења за учење и алата у школском образовању којима се може побољшати флексибилност и укљученост учења за све.
Шта је мјешовито учење?
Мјешовито учење у школском образовању се одвија када постоји више приступа процесу учења:
- Спајање школских веб страница и окружења за учење на даљину
- Спајање различитих алата за учење који могу бити дигитални (укључујући интернет алате) и недигитални
Ова спајања се одвијају унутар различитих задатака у подручју учења, које осмишљавају и подржавају наставници као и друге особе, као што су асистенти у учењу, родитељи и спољни стручњаци.
Мјешовито учење се може одвијати у великом броју комбинација, зависно од узраста ученика и контексту. Да би функционисало, потребна је подршка читавог школског система.
Који ће бити резултати?
Визија је да се ојача широки развој компетенција свих оних који уче, различитим окружењима за учење – укључујући учење на отвореном, културним мјестима и радним мјестима, као и алатима. Уз прихватљивију и више информисану употребу дигиталне технологије, ученици ће боље да се повежу међусобно, боље да се повежу са софтвером за учење, као и са другим изворима и информацијама. Тиме учење може да се прилагоди и може да постане ефикасније и инклузивније. Мјешовитим учењем може да се помогне задовољити потреба младих људи у удаљеним подручјима, у подручју здравствене помоћи и спортског тренинга.
Како ће да се подржи?
Европска комисија расправља о приједлогу за Препоруку Савјета о тој теми. То није само одговор на промјене у образовању током пандемије, већ и на Кључне компетенције за цјеложивотно учење, а то је и визија о Европском образовном подручју.
Консултације са европским заинтересованим странама – министрима, организацијама, наставницима и ученицима – су се одвијале 2020. и 2021. године. Препоруком ће се помоћи државама да се утврди како да боље подрже људе и ресурсе у образовању због позитивне промјене.