Izaberite stranicu
Image: Monika Kozub/Unsplash

Недавно истраживање School Education Gateway-а о учењу ван учионице показало је да већина испитаника организује активности ван учионице најмање једном мјесечно. Испитаници су извијестили да рад са спољним партнерима позитивно утиче на њихову свакодневну праксу, иако може представљати практичне потешкоће које се могу превазићи кроз стратегије изградње партнерства.

Под појмом „окружење за учење” подразумијева се да се данас учење одвија на различитим локацијама, не само у учионицама и школама. Ова окружења могу подржати ангажовање, аутентично и практично учење, нарочито када школе сарађују са спољним заинтересованим странама. Помоћу ове анкете желимо да сазнамо више о вашим ставовима о учењу изван школског окружења.

Данас учионице не представљају једино мјесто гдје учење може да се одвија. Посљедњих година расте интересовање за истраживање начина на који се учење у школи може интегрисати са учењем ван учионице. То се нарочито интензивирало од почетка пандемије коронавируса и у контексту простора за учење и комбинованог учења.

Учење ван учионице је обично комбинација учења по наставном плану и програму и неформалних искустава. То може бити веома прикладан и привлачан приступ за ученике којима формално учење у учионици представља изазов. Ова врста учења захтијева партнерство између школа и заинтересованих страна у локалној заједници као што су родитељи, локална предузећа, музеји и библиотеке, еколошке и организације за заштиту животне средине, омладински и спортски објекти.

Циљ ове анкете је да се процијене ставови о учењу ван школског окружења. Била је отворена на платформи School Education Gateway од 22. марта дo 30. маја и привукла је 184 испитаника из 25 земаља, од којих су 86% били наставници или руководиоци школа.

 

Резултате анкете можете погледати кликом на линк.