Агенција за предшколско, основно и средње образовање БиХ спровела је пробно Међународно истраживање трендова у знању математике и природних наука „TIMSS 2019“ (Trends in International Mathematics and Science Study) с циљем испитивања стандардизованих истраживачких процедура и поступака, те функционалности нових испитних задатака. Пробно истраживање ‘TIMSS 2019’ спроведено је 23. априла 2018, на узорку од око 1200 ученика петих разреда из 31 основне школе.
Босна и Херцеговина је само једном до сада учествовала у TIMSS истраживању и то 2007. године, током којег није забиљежила високе резултате. У истраживању 2007. године учествовало је 4.300 ученика из 150 школа, а индиректно је оцијењено 150 директора школа, као и 724 наставника. Према резултатима Босна и Херцеговина је заузела 27. мјесто од укупно 50 земаља, а просјечни остварени број бодова био је мањи од међународног просјека.
Биће занимљиво пратити и упоредити резултате које ће наши ученици остварити у другом циклусу истраживања које ће бити спроведено током 2019. године. Истраживање TIMSS 2019. у Босни и Херцеговини спровешће Агенција за предшколско, основно и средње образовање БиХ у сарадњи с Међународним удружењем за вредновање образовних постигнућа (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) те министарствима образовања жупанија/кантона, ентитета и Одјела за образовање Брчко дистрикта БиХ.
За разлику од PISA истраживања, које није усредсређено на школске курикулуме и репродукцију знања, TIMSS индиректно прати методе извођења наставе, њен квалитет, као и начине додатног стручног усавршавања наставника. Свеобухватна анализа информација која произлази из овог испитивања требала би да послужи као основа и подстицај за побољшање комплетних образовних система, као и побољшање методологије рада и курикулума, будући да недостаци у овим процесима утичу на резултате истраживања.