Поразни резултати међународних истраживања (PISA,TIMSS) потакнули су иницијативе које ипак нису остале само „мртво слово на папиру“. Доказ за то јесте ангажованост министарстава и завода, у овом случају кантона/жупанија у којима се настава изводи на хрватском језику, на стварању предуслова за побољшање ученичких постигнућа. Први корак према промјени јесте унапређење постојећих наставних планова и програма у основним и средњим школама захваљујући којима ће се напустити застарјели НПП, као и методе наставе.
На основу Заједничког језгра наставних планова и програма дефинисаног на исходима учења (ЗЈНПП), коју је израдила Агенција, министарства образовања чак четири кантона/жупаније израдила су нове предметне курикулуме, чије спровођење је, након обуке наставника, започело у основним и средњим школама. На овај начин, четири кантона/жупаније у којима се настава изводи на хрватском језику, заједно са општинама Усора и Жепче, придружиле су се напорима колега из Зеничко-добојског кантона и Кантона Сарајево у стварању предуслова за побољшање ученичких постигнућа.
Реформа започета израдом ЗЈНПП дефинсаном на исходима учења заживјела је спровођењем предметних курикулума у првим и шестим, а понегдје и другим разредима деветогодишњег основног васпитања и образовања те у првим, а понегдје и другим разредима гимназије, настављајући тако прошлогодишњу реформу започету у пилот школама у Ливну. У пилотирање су се укључиле и три школе из Херцеговачко-неретванске жупаније/кантона.
Надамо се да ће позитивне примјере имплементације Заједничког језгра наставних планова и програма дефинисаног на исходима учења слиједити и остале надлежне образовне власти у Босни и Херцеговини.