Izaberite stranicu

Спровођење међународних истраживања изгледа веома лагано, када се све процедуре сажму и појасне у 10  корака као у приказаном видеу,  али сваки од тих корака има више циљева, активности, процедура и стандарда којих се треба придржавати у процесу учествовања у међународним истраживањима.

 

Агенција за предшколско, основно и средње образовање БиХ (АПОСО), задужена за спровођење међународних истраживања у Босни и Херцеговини, придржавала се свих прописаних правила и процедура и примјењивала их током реализације међународних истраживања. Именовани тимови  АПОСО су успјели реализовати TIMSS 2023 и ICILS 2023 независно од великог броја узастопних потешкоћа које су се догађале током процеса истраживања (недостатак финансијских средстава, људских ресурса, политичких одлука, „пробијање“ задатих рокова и сл.).

Циклус 2023 пружа земљама учесницама јединствену прилику истовременог учествовања у TIMSS и ICILS истраживању, што доводи до паралелног прикупљања података из обје студије чиме добијамо цјеловитији приказ и детаљније разумијевање образовних исхода. Док ICILS мјери вјештине информатичке писмености ученика, TIMSS користи електронски приступ за процјену математичких и научних постигнућа. Учествовање у оба истраживања даје могућност за повезивање образовних исхода.

Објава међународног извјештаја/резултата истраживања за ICILS 2023 истраживање је 20. новембра 2024. године, док је објава међународног извјештаја/резултата истраживања за TIMSS 2023 истраживање планирана за 4. децембар 2024. године.

До тада, свака земља учесница још увијек ради на прегледима база података, чишћењу база, ажурирању и прегледима добијених података, као и уносима података за нове  истраживачке обрасце и државне извјештаје. Сви подаци су под потпуним ЕМБАРГОМ у свакој земљи учесници до коначне објаве међународних резултата.

Наведене припреме изискују додатне ангажмане, материјална средства и подршку свих учесника  међународних истраживања. Наравно, у овом процесу се очекује и огромна подршка свих заинтересованих страна у БиХ, а најприје представника образовних власти, како би објављени резултати/објективни показатељи били искоришћени у сврху унапређења квалитета образовних система у Босни и Херцеговини.

Од велике важности за цјелокупни процес спровођења истраживања је тачно и детаљно инфоримисање јавности па позивамо медије на адекватну и правовремену медијску подршку, с континуираним ажурирањем релевантних информација и стандардизованих начела информисања и објављивања током цјелокупног процеса.