Овогодишњи ЕПАЛЕ догађај амбасадора под називом Вјештине за учешће одржан је 25. маја у Бриселу, Белгија. Окупио је амбасадоре из 36 европских земаља. Фокус догађаја био је на улози иницијатива за основне вјештине.
ЕПАЛЕ амбасадори Босне и Херцеговине, гђа Тамара Бероња и Татјана Понорац, сараднице на пројекту, а уједно и чланице делегације Државног тима за подршку ЕПАЛЕ из БиХ који дјелује у оквиру Агенције за предшколско основно и среднје образованје, имале су прилику да учествују у овој свеобухватној манифестацији.
Након уводних ријечи модераторки Саре Салери и Клаудија Д’Ерамо, амбасадори су представљени члановима ЕПАЛЕ ЦСС тима заједно са интерактивном вјежбом за пробијање леда, где су сви амбасадори позвани да се представе за мање од 30 секунди.
Усљедила је презентација Европске године вештина на којој се обратила госпођа Софи Дошкарова. Ова информативна презентација довела је до бројних питања и опажања које су амбасадори имали у погледу рјешавања проблема који се јављају у различитим областима образовања одраслих и учешћа владе.
Универзитетски професор Стивен Баучер нахранио је наше умове својим инспиративним говором под насловом Перспективе колективне интелигенције за демократију. И ова презентација је наишла на низ упита о поновном дефинисању и будућности демократије.
Практични дио догађаја обухватио је двије занимљиве радионице, од којих је једна дала прилику учесницима да размисле и разговарају о практичним искуствима свог рада, изазовима у свакодневном животу, потешкоћама, али и могућностима. Амбасадори су били подијељени у три групе са циљем да се састави листа од 10 вјештина (нпр. дигиталне вјештине, инклузија, адаптација, комуникација итд.) корисних за суочавање са промјенама у данашњем друштву. У другој радионици, учесници су добили савјете и технике за писање нарације са снажном поруком у првом лицу која је подразумијевала писање кратке, личне приче (200-350 ријечи) користећи упутства за причу.
ЕПАЛЕ 2023 амбасадорски догађај је био веома плодан догађај који је изњедрио нека веома корисна и практична размишљања, као и смјернице за учење одраслих и цјеложивотно учење.