Добродошли у EPALE тематске фокусе за 2021. годину!
Чини се да је ово врло занимљива година за образовање одраслих. Пуно смо научили из пандемије. Присиљени смо мијењати начин рада. Схватили смо да нас чека много занимљивих ствари, али, такође, да су се повећале одређене неједнакости као резултат кризе. Имајући све ово на уму, намјеравамо да се усредсредимо на три главне теме током цијеле године. Пратићемо како ће се ствари развијати сљедећих неколико мјесеци и паралелно ћемо истраживати сваку од тема.
Позивамо вас да допринесете, подијелите своја мишљења, искуства, пројекте и идеје!
Дакле, кренимо! Овдје су детаљно описани тематски фокуси за 2021. годину.
Животне и радне вјештине као подстицај одраслима за учење и учествовање
Европска агенда вјештина за одрживу конкурентност, социјалну праведност и отпорност поставља амбициозне циљеве за доквалификацију и преквалификацију у сљедећих 5 година. У том смислу, EPALE је ангажован на јачању веза између свих учесника у образовању одраслих, како би се унаприједило цјеложивотно учење и квалитет образовања одраслих.
У том контексту теме ће бити: доквалификација и преквалификација за посао и за живот, важност основних вјештина, неопходност здравствене и медијске писмености, посебно са новим доказима стеченим током пандемије.
Питамо се како можемо побољшати основне и напредне дигиталне вјештине и компетенције.
Реците нешто о овоме!
Напишите блог или чланак! Предложите догађај или подијелите ресурс!
Дигитална транзиција и могућности комбинованог учења
Пандемија КОВИД-19 је имала велики утицај на образовање одраслих и многе је оставила са питањем шта слиједи. Сада је јасно да ће образовање и учење бити комбинација интернет димензије и димензије лицем у лице.
Постављање образовања и оспособљавања за дигитално доба кључни је циљ којим се треба бавити када мислимо на будућност образовања одраслих, као и питање како га преобликовати у свјетлу дигиталне транзиције. Желимо чути ваше мишљење!
Како се дигитална подјела може превазићи? Како можемо осигурати да рурална подручја буду укључена у процес? Како можемо максимално искористити комбиновано образовање? Како можемо ученике мотивисати дигиталним средствима? Како можемо његовати инклузивно дигитално образовање?
Ови чиниоци, заједно с већим присуством вјештачке интелигенције у образовању, истичу етичка питања која се традиционално сусрећу у образовању лицем у лице. Питање је, како се носити с таквим аспектима? Какве ће се могућности појавити?
Напишите блог или чланак! Предложите догађај или подијелите ресурс!
Инклузивне друштвене промјене за одрживост и праведност
Надовезујући се на визију Комисије о снажној социјалној Европи за поштене транзиције, Европска агенда вјештина поставља свеобухватну стратегију за јачање одрживе конкурентности (како је утврђено у Европском зеленом уговору), осигуравајући социјалну праведност и отпорност на кризе. На основу онога што смо научили током пандемије КОВИД-19, овај свеобухватни приступ састоји се од смјерница које се баве темама социјалне укључености рањивих група, разноликости и активног старења.
Овим широким темама посебно бисмо жељели приступити из два специфична угла:
- Одрживост:
Образовање одраслих игра кључну улогу у одрживом развоју и промовише његове социјалне и еколошке димензије, омогућујући позитивне услове за јачање активних грађана. Еколошка транзиција ће помоћи у модернизацији и стварању нових висококвалитетних радних мјеста и више могућности за запошљавање, а образовање одраслих требало би да буде спремно да допринесе програмима за оспособљавање и преквалификацију.
Како подручје образовања одраслих може више придонијети напорима за одрживост? Јесте ли укључени у пројекте или водите активности које могу представљати студију случаја? Усклађујете ли одрживост и обуке у вашем свакодневном животу? Инспиришите нас својим идејама!
- Праведност:
Свако има право на квалитетно и инклузивно образовање, оспособљавање и цјеложивотно учење како би могао у потпуности учествовати у друштву и успјешно управљати промјенама на тржишту рада. Па, како можемо осигурати право на образовање одраслима с инвалидитетом и онима који су социјално искључени? Како се социјалне неједнакости могу смањити?
Подијелите своју перспективу и истакните нека главна питања!
Напишите блог или чланак! Предложите ј или подијелите ресурс!