Агенција је током читавог овог процеса ревидирања и дефинисања стандарда ученичких постигнућа интензивно сарађивала са стручњацима из наставног процеса. Стандарди су формулисани као конкретни и оперативни искази о оном што ученик зна и може урадити, а дефинисани су кроз стручну процјену о потребном и пожељном нивоу ученичких постигнућа и то на три нивоа – основном, средњем и напредном. Ниво стандарда описује захтјеве различите тежине, когнитивне комплексности и обима знања, а сваки сљедећи ниво подразумијева да је ученик савладао знања и вјештине са претходног.
У наредном периоду, пратећи процес примјене Заједничког језгра од стране надлежних министарства образовања, Агенција планира развијене експертске стандарде ученичких постигнућа провјерити и екстерним вредновањем.
Стандарде ученичких постигнућа преузмите овде, а у наставку се подсјетите на то шта су стандарди и чему служе.