У Сарајеву се од 12. до 15. септембра 2022. године одржаva сусрет представника IEA, Међународне асоцијације за евалуацију ученичких постигнућа и Динарик групе за TIMSS истраживање Динарског региона који се протеже од Словеније преко Хрватске, Босне и Херцеговине, Србије, Црне Горе, Сјеверне Македоније, Албаније и Косова.
На овом сусрету Динарик групе у организацији IEA, домаћин ће бити у име Босне и Херцеговине Агенција за предшколско, основно и средње образовање, која ће дочекати и угостити госте из Словеније, Хрватске, Србије, Црне Горе, Сјеверне Македоније, Албаније, Косова као и представнике IEA, међу њима и директорицу IEA, Амстердам, госпођу Андреу Нетен (Andrea Netten).
Сврха овог регионалног састанка је јачање међународне сарадње у оквиру Динарик групе на пољу реализације међународних истраживања које води IEA.
У фебруару 2018. године Европска комисија је представила нову Стратегију Западног Балкана, наглашавајући европску будућност региона као геостратешку инвестицију у стабилној, јакој и уједињеној Европи заснованој на заједничким вриједностима. IEA трендови у међународној студији математике и науке (TIMSS) 2019 означили су прекретницу у погледу учешћа региона Западног Балкана. Први пут, цио регион је учествовао у истом циклусу TIMSS истраживања и промовисања вршњачког учења. Ова заједничка асоцијација подржава способност земаља Динарског региона да уче једни од других идентификујући сличности и разлике између сусједних образовних система. Надаље, окупља корисне регионалне податке који могу да подрже просвјетне власти да развију одговарајуће мјере за рјешавање најхитнијих образовних потреба.
Сарадњом институција које спроводе TIMSS истраживање у оквиру Динарик региона, настао је Регионални извјештај “Dinaric perspectives on TIMSS 2019 – Teaching and Learning Mathematics and Science in South-Eastern Europe” на енглеском језику. Публикација “Dinaric perspectives on TIMSS 2019” настала је под покровитељством IEA и Европске комисије, а главни уредници су Барбара Јапељ Павешић (Educational Research Institute Љубљана, Словенија), Paulína Koršˇnáková (International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) Amsterdam, The Netherlands) и Sabine Meinck (International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) Хамбург, Њемачка). Извјештај је на иницијативу институција из региона, преведен на регионалне језике (хрватски језик, српски језик, босански језик, црногорски језик), како би постао доступнији заинтересованим странама у образовним системина Динарик региона. Ускоро ће извјештај бити доступан у електронској форми на тим регионалним језицима.
Верујемо да ће овај састанак послужити као основа за повезивање искустава свих регионалних заинтересованих страна, међу њима наставника, руководилаца школа, истраживача и доносилаца одлука, за подршку и унапређење постигнућа ученика и ангажовање у математици и науци.