Izaberite stranicu

Слика: mochilazocultural / Pixabay.com

Неформално учење се односи на учење које се одвија изван времена обавезног програма поучавања и учења. Може се одвијати у школи, у облику изванкурикуларних клубова и изван формалног образовања, на примјер у спортским тимовима. Будући да су циљеви неформалног образовања широки и различити, доступан је низ активности неформалног учења. У овом чланку се описују три успјешне европске иницијативе које обухватају неформално учење.

Неформалне активности за инклузивну групу ученика

 

 

 

 

 

 

 

 

Νеформалне активности за инклузивне групе ученика  – „Non4mal 4 All“ – је био пројекат финансиран у оквиру програма Erasmus+ који је укључивао шест држава (Естонију, Мађарску, Норвешку, Португал, Румунију и Турску) и који се проводио од 2016. до 2018. У овом пројекту се бавило проблемом укључивања ученика са инвалидитетом у редовне школе. У многим случајевима, присуство ових ученика на настави је било само њихово физичко присуство и углавном су били искључени из друштвеног живота школске групе. У оквиру пројекта „Non4mal 4 All“, наставници су се обучавали како помоћу прилагођених игара, неформалних и изванкурикуларних активности да укључе све ученике у групне активности, упркос њиховим индивидуалним посебним потребама. Тиме, у оквиру пројекта, се тежило да се спријечи неуспјех у школи и рано напуштање школе те да се побољша способности наставника да управљају различитом групом ученика.

Циљеви пројекта су били сљедећи:

  • да се изради курс за наставнике у коришћењу неформалних активности за различите групе ученика,
  • да се оспособи најмање 25 наставника из сваке партнерске државе у коришћењу неформалних активности и инклузивних игара те у сарадњи са невладиним организацијама да се подрже инклузивна окружења у школама, са 60 ученика који учествују у догађајима оспособљавања особља, те
  • да се изради водич о најбољим праксама  како би се инспирисало друге да проводе ову стратегију.

Више о резултатима пројекта и о његовом импресивном утицају можете пронаћи на веб страници.

Пројекат Youth Work eLearning Partnership

Youth Work eLearning Partnership (YWeLP) је био пројекат финансиран у оквиру програма Еrasmus+ између пет држава (Аустралије, Естоније, Финске, Ирске и Сјеверне Ирске) који се проводио од 2017. до 2019. Пројекат је био координиран од стране Универзитета Maynooth у Ирској, са партнерима Универзитетом примијењених наука Humak у Финској, Универзитетом у Талину у Естонији, Универзитетом Ulster у Сјеверној Ирској и Универзитетом Victoria у Аустралији. Свако од партнерских универзитета је пружило образовање и оспособљавање у професионалном раду са младима у својим државама.

Претпоставка у оквиру пројекта YWeLP је била да се организације и универзитети који се баве образовањем у подручју рада са младима могу међусобно подржати, сарађивати и учити једни од других како би промовисали и одржавали квалитетан рад са младима у корист младих. Финални производ пројекта YWeLP је био веб страница Youthworkandyou.org, којом се доприноси квалитетном раду са младима осигуравањем особа за рад са младима (добровољних, плаћених или студената) са приступом материјалима за е-учење како би се промовисала њихова способност за ефикасан рад са младима.

Positive Relationships Open Tangible Opportunities for New Developments

 

 

 

 

 

 

 

Positive Relationships Open Tangible Opportunities for New Developments је био још један пројекат финансиран у оквиру програма Еrasmus+ који се проводио између 2016. и 2018. у Естонији. Циљна група су били углавном млади узраста од 14 до 30 година. Међутим, добровољни пројекти су били – и још су увијек – доступни особама свих узраста. Узети су у обзир посебно млади са физичким оштећењима. Циљ пројекта је био успоставити простор за дијалог између младих, приватних и државних сектора, са посебном пажњом на Европу и Мексико/Средњу Америку. Неки од приоритета пројекта су били:

  • признавање неформалног учења као виталног елемента у формативном и професионалном путу младих,
  • јачање капацитета у подручју младих кроз бављење активностима неформалног учења, те
  • признавање неформалног учења од стране институција за формално учење, тржишних учесника и државних институција.

Циљеви су били испуњени имплементацијом оспособљавања младих, праћењем „из сјене“ рада колеге и конференцијама за младе, заједно са израдом водича о формалним/неформалним интеракцијама. Више информација је доступно на веб страници.

Да бисте сазнали више о постојећим и претходним пројектима у школском образовању које је финансирао ЕУ, посјетите Платформу резултата пројекта у оквиру програма Еrasmus+.