Курс за амбасадоре одржан је од 18. до 20. априла у Атини, Грчка. Полазници су се окупили да присуствују радионицама, подијеле своја искуства и активно допринесу развоју планова за промовисање холистичке добробити у eTwinning заједници.
Ејми Барнет из Европске комисије и Панагиотис Пасас, генерални директор за међународне и европске послове у Министарству образовања, религија и спорта Грчке, отворили су догађај поздравивши учеснике.
Електра Бада, доктор наука, културни антрополог у Институту за здравље дјеце, Одјељење за социјалну и развојну педијатрију, одржала је први уводни говор који је био фокусиран на концепт цјеловитог школског приступа добробити. Кроз практичне смјернице и примјере, полазници су стекли разумијевање како холистичка перспектива добробити може позитивно да утиче на ученике, наставнике и цјелокупну школску заједницу.
Ставроула Баргиота, доктор наука, психијатар и научни сарадник на Медицинском факултету Универзитета Аристотел у Солуну, одржала је другу главну сесију фокусирану на подршку рањивости васпитача и менталном здрављу. У Уводном говору су разматране рањивости са којима се суочавају васпитачи, наглашавајући ментално здравље и начине подизања свијести и разумијевања изазова који утичу на добробит наставника. Учесници су такође научили о стратегијама бриге о себи.
Први дан је емитован онлајн, што је омогућило свим амбасадорима у eTwinning заједници да учествују у догађају.
Дан је завршен активношћу умрежавања. Амбасадори су изашли на отворено да обиђу нека симболична мјеста у околини, као што су Национални археолошки музеј и монументална статуа Атине Партенос, и размишљали о томе како да се постигне добробит кроз древну грчку филозофију, митологију и гастрономију, као и физичке активности везано за грчку природу и грчку културу.
Други дан је почео радионицама. Водитељи радионица су се фокусирали на различите теме укључујући добробит ученика, изградњу отпорности и улогу амбасадора у његовању добробити и изградњи подржавајуће eTwinning заједнице. Дан је завршен „Активностима вршњачког учења“. Амбасадори су позвани да размисле о концептима наученим током прва два дана рада и како да их имплементирају у свом школском контексту.
Посљедњи дан почео је занимљивим излагањима амбасадора о њиховим досадашњим активностима. Десет група приказало је своју креативност на сцени, нудећи јединствене презентације прожете пјесмама или кратким позоришним представама које су истакле претходне дискусије са сесија умрежавања.
Након тога, амбасадори су подијелили лична искуства и увиде у иновације и развој заједнице. Шест амбасадора који представљају различите нације понудили су вриједна свједочанства и најбоље праксе из свог контекста.
Ејми Барнет из Европске комисије је званично затворила догађај захваливши се свим учесницима на њиховом доприносу током три дана. Она је похвалила њихову посвећеност и ентузијазам као просвјетних радника, истичући њихову континуирану посвећеност обликовању будућности кроз образовање генерација које долазе.
Цитат једног амбасадора:
„Присуствовање овом догађају било је невјероватно путовање учења и повезивања. Сусрет са колегама едукаторима из различитих средина обогатио је моје разумијевање и проширио видике. Задовољство ми је што могу кући понијети богатство знања стеченог овдје и подијелити га са својим колегама и ученицима, оснажујући их да напредују на свом образовном путу.“