Ученици којима недостају одређене језичке и креативне компетенције могу се борити с артикулисањем независних мишљења или с проналажењем рјешења за проблеме. То не само да резултује фрустрацијом међу ученицима или раним напуштањем школе већ такође може да омета њихово разумијевање важних еколошких проблема попут недостатка воде за пиће.
Само око 2,5% воде на Земљи је вода за пиће, од чега се двије трећине налази у ледењацима. Многим људима већ недостаје приступ води за пиће, чија се укупна потрошња у прошлом вијеку повећала десет пута.
Teaching in Europe: Freshwater Crisis ‒ Подучавање у Европи: Криза у вези са залихама воде за пиће је пројекат који уједињује шест школа у Европи које су размијениле идеје о томе како ученици могу да науче о кризи у вези са залихама воде за пиће уз истовремено развијање језика и креативних вјештина. Ученици из Њемачке, Чешке, Румуније, Турске и Шведске узраста од 3 до 18 година учествовали су у различитим активностима прилагођеним узрасту у виду сљедећих активности:
- изложби, водича, презентација,
- цртања, прича у сликама, мапа свијета, игри,
- акција и такмичења с циљем подизања свјесности,
- развијања и рефлексије погледа ученика,
- објашњавања повезаности тема визуализацијом.
Пројекат је резултовао креирањем водича за наставнике у предшколским установама и школама. Додатне информације о горе наведеним активностима могу се наћи на веб-страници пројекта.
Teaching in Europe: Freshwater Crisis ‒ Подучавање у Европи: Криза у вези са залихама воде за пиће је био пројекат стратешког партнерства Erasmus+, који је трајао између 2017. и 2019. године. Означен је као један од најбољих примјера добре праксе
Више о овом одличном примјеру добре праксе можете пронаћи на веб-страници пројекта http://freshwatercrisisproject.eu/
Текст преузет са: https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/latest/practices/esd-teaching-lifestyle.htm