Вођено истраживачко учење и медијска и информациона писменост
проф. Др Марио Хиберт, 20. 04. 2021. год., 19h
На подучавање медијске и информационе писмености у школским библиотекама, велики утицај је оставило истраживање Керол К. Кухлтхау (1985; 2004), тачније модел Процеса тражења информација (Information Search Process) који се базира на освешћивању како комплексност учења на основу информација премашује њихово проналажење и одговарање на постављено (истраживачко) питање. Кухтлхау показује како су афективна, когнитивна и физичка стања ученика (осјећаја, мисли и акције) саставни дио процеса овладавања искуством учења, као и стварања нових садржаја знања. Метакогнитивни приступ медијској и информационој писмености тако постаје од критичне важности за развој способности аутономног вођења и управљања (доживотним) учењем.
На том трагу, 2007. Кухлтхау даље установљује модел Вођеног истраживања (Guided Inquiry) који истиче улогу наставника и библиотекара у развоју метакогнитивних способности ученика, односно њихову подршку кроз осам фаза процеса истраживачког учења. Дизајн истраживачки вођеног учења обухвата: садржај учења, информациону компетенцију, рефлексију на процес учења, личну важност за субјект учења, друштвени утицај.
На другој радионици, која ће да се одржи 20. 04. 2021. године у 19 часова, проф. др Марио Хиберт ће говорити о свим фазама процеса истраживачког учења, то јесте вођеног истраживачког учења и његове важности у контексту подучавања медијске и информационе писмености.
Приступ радионици је путем линка:
Join Zoom Meeting
https://zoom.us/j/94028713742?pwd=ZXdSdlVXSzFmWFVId0Fac2NsTlV2dz09
Meeting ID: 940 2871 3742
Passcode: 082622