Многи наставници су се веома заинтересовали за тему Covid-19 и ова ситуација је инспирисала њихов наставни рад. Међутим, са задовољством Вас обавјештавамо да годишња eTwinning тема и даље инспирише активности и пројекте.
Рита Невес из Португала објашњава како практично подржава своје ученике и како им помаже да размишљају о климатским промјенама и њиховим посљедицама док су код куће.
Рита Невес је учитељица у Агрупаменто де Есцолас Анселмо де Андраде у Алмади, граду на западној обали Португала и има више од 30 година искуства.
eTwinning је побољшао и унаприједио наставне праксе у мојој школи. Уведене су иновативне педагошке методе и алати за информатичку комуникацију који ученицима учење чине динамичнијим и значајнијим. Размјена знања и повећање сарадничког рада у мултидисциплинарним тимовима побољшали су квалитет и успјех нашег учења и учења ученика.
Моји ученици су били активнији у настави и побољшали су своје интеркултуралне и комуникацијске вјештине, што је позитивно утицало на њихове академске резултате.
Такође, eTwinning пројекти помогли су развијању различитих вјештина 21. вијека, попут аутономије, критичког размишљања, грађанства и креативности.
Током затворених школа наставници су подстицали своје ученике да раде код куће и замолили их да заврше различите активности. Ситуација затварања школа, учења на даљину и социјалне изолације је узнемирила ученике.
Захваљујући нашем eTwinning пројекту развили смо активности учења у нашем TwinSpace-у. То је омогућило ученицима да побољшају своје језичке и интеркултуралне/међуљудске вјештине сарадњом на међународном нивоу и остајући повезани с другима.
Ученици су позвани да се придруже сесијама за разговоре („Сусрет против корона вируса“) са својим европским партнерима два пута недjељно како би се међусобно подржавали у овом периоду. Били су врло активни у сесијама разговора, дијелећи своје ставове и бриге са својим вршњацима и боље их упознајући расправљајући о томе како проводе своје вријеме током социјалне изолације.
С обзиром на годишњу eTwinning тему, одлучила сам позвати своје ученике да размишљају о утицају на околиш и смањењу загађења ваздуха током ове изолације.
Као активност за загријавање, замолила сам их да упореде сателитске фотографије Земље прије и послије пандемије Covid -19 и да израчунају угљеников отисак, упореде резултате и разговарају о томе како смањити угљеников отисак.
Затим сам их позвала да испуне табелу сa узроцима и посљедицама климатских промјена. Као дио тога, морали су да наведу проблеме заштите околине и затим представе рјешења за те проблеме на форуму за дискусију. Њихова посљедња активност била је креирање плаката за Дан планете Земље 2020.
Али свакако Рита није једина.
Наставак текста прочитајте на https://www.etwinning.net/en/pub/newsroom/highlights/climate-change-and-environment.htm