Izaberite stranicu

Европска платформа за школско образовање

School Education Gateway и eTwinning су се спојили у једну Европску платформу за школско образовање 2022. године и тако су сви садржаји и услуге под једним кровом. Сазнајте како ће ово утицати на ваше профиле и активности на School Education Gateway и eTwinning.

Општа питања

  1. Када је покренута почетна верзија Европске платформе за школско образовање?

Почетна верзија („бета“) Европске платформе за школско образовање објављена је 3. јуна 2022. године. Ово је платформа основне eTwinning функционалности за регистрацију нових еТвинера и управљање пројектима. Итеративна издања са ажурираним и новим функцијама и садржајем примjењују се у наредним мјесецима 2022.

  1. Који је нови URL платформе? А шта је са постојећим URL-овима?

Нова платформа је доступна на URL: school-education.ec.europa.eu

Сљедеће URL адресе више нису доступне (www.etwinning.net , www.live.etwinning.net www.nso.etwinning.net)) и преусмјеренe су на нову платформу.

URL за TwinSpace, www.twinspace.etwinning.net, и даље је доступан, али само за читање и гледање.

URL www.schooleducationgateway.eu ће бити доступан све док сви подаци не буду пребачени на нову платформу.

  1. Које су eTwinning функционалности дио почетне верзије нове платформе?

У овој почетној фази, платформа је посебно намијењена eTwinning корисницима, који ће тамо пронаћи:

Имајте на уму да је регистрација нових корисника (и eTwinning пројеката) могућа само на новој платформи.

  1. Које карактеристике School Education Gateway-а су диo почетне верзије нове платформе?

Сав уређивачки садржај и Еразмус+ алати (каталог курсева на лицу мjеста, могућност мобилности и стратешка партнерства) остаће на старој платформи School Education Gateway-а до њеног затварања. Ове функције ће постепено да се интегришу у нову платформу у другој половини 2022. године.

  1. Шта се планира у будућим издањима?

Сљедеће функције су планиране у будућим издањима:

Октобар:

  • Интерни систем електронске поште имејл (за eTwinning)

Новембар/Децембар

  • Процес пријаве за Ознаку eTwinning школа
  • Миграција постојећих TwinSpace-ова на нову платформу (погледајте касније за више информација)
  • Миграција постојећих eTwinning група на нову платформу (погледајте касније за више информација)
  • Европске ознаке квалитета
  • Процес пријаве за eTwinning награде

 

Регистрација и мој профил

  1. Како могу да се региструјем на новој Европској платформи за школско образовање?

Регистрација и пријављивање на Европску платформу за школско образовање – укључујући eTwinning – могућа је само уз EU login. EU login омогућава приступ свим различитим платформама Европске комисије (тј. јединствена пријава).

Постојећи корисници морају да креирају EU login за пријаву са истом имејл адресом која се користи приликом регистрације на eTwinning или School Education Gateway да би синхронизовали своје старе и нове профиле, укључујући миграцију личних података на нови профил. Више информација о томе можете да пронађете у овом чланку о томе како да направите EU login.

  1. Имам eTwinning или School Education Gateway профил. Могу ли да га користим да се пријавим на нову Европску платформу за школско образовање?

Чак и ако имате eTwinning или School Education Gateway профил, нећете моћи да приступите Европској платформи за школско образовање. Да бисте приступили Европској платформи за школско образовање, морате да користите EU login повезан са истом е-поштом коју сте користили на старим платформама. Молимо вас да погледате изнад „Како да креирате EU login“.

  1. Имам пријаву на ЕУ са различитом е-поштом од eTwinning платформе или School Education Gateway. Шта да радим?

Важно је да имејл адреса на вашем-у буде иста као на вашем eTwinning профилу или платформи School Education Gateway, ако немате eTwinning профил. Ово ће вам омогућити да синхронизујете профиле и омогућите да подаци вашег профила (име, презиме, школа, контакти, пројекти итд.) буду мигрирани на нову платформу.

Молимо да (привремено) ажурирате своју имејл адресу за EU login како би се поклапала са вашим имејлом за eTwinning или School Education Gateway. Можете да промијените свој имејл за EU login након што се први пут пријавите на нову платформу.

  1. Не сјећам се који сам имејл користио када сам се регистровао/ла на платформи. Гдје могу да пронађем ове информације?

Ове информације више нису доступне.

  1. Да ли ће мој кориснички профил бити мигриран на нову платформу?

Да, ако користите исту имејл адресу за пријаву у ЕУ када се региструјете на новој платформи која се користи у eTvinning-у или на School Education Gateway-у, ваш кориснички профил ће бити мигриран на нову платформу. Ово укључује ваше личне податке и све организације са којима сте можда повезани. Неки подаци у вези са вашим претходним активностима на платформи, неће бити мигрирани или мигрирани само у кумулативном приступу (погледајте друга питања и одговоре). Имајте на уму да ако имате и eTwinning и School Education Gateway профил, само подаци са вашег eTwinning профила ће бити пренијети.

Важно: можете да се региструјете на Европској платформи за школско образовање помоћу имејла који се користи у еTwinning-у и School Education Gateway чак и након што се ове платформе укину.

  1. Већ сам се пријавио на нову платформу, али мој имејл на старој и на новој платформи се не поклапа. Сада моји подаци нису мигрирани. Могу ли ово да поправим тако што ћу промијенити своју имејл адресу у EU login?

Ако сте завршили регистрацију на новој платформи, неће бити могуће преузети податке о профилу са старих платформи тако што ћете касније промијенити своју имејл адресу у EU login. У овој ситуацији, обратите се свом НСО.

 

School Education Gateway и Teachers Academy

  1. Објавио/ла сам курсеве у каталогу курсева School Education Gateway. Да ли ће бити пребачени на нову платформу?

Не, курсеви које сте објавили на порталу School Education Gateway неће бити пребачени на нову платформу. Провајдери курсева могу да контактирају службу за помоћ School Education Gatewy-a ако желе да пренесу своје курсеве. Захтјев за трансфер се мора поднијети најкасније до 25. августа 2022. године.

  1. Да ли ће листе могућности мобилности и стратешких партнерстава бити пренијете на нову платформу?

Не, било које могућности мобилности или захтјеви за стратешко партнерство, који су креирани, неће бити пребачени на нову платформу. Међутим, ови огласи ће и даље бити доступни у режиму само за читање на порталу School Education Gateway док се стара платформа коначно не затвори. Ово вам даје времена да копирате и сачувате било који текст који желите да сачувате.

  1. Да ли ћу имати приступ својим значкама и цертификатима са Teachers Academy на новој платформи?

Не, значке и цертификати које сте зарадили на School Education Gateway-у неће бити пренијети на нову платформу. Међутим, значке и цертификати вашег курса и вебинара остаће доступни на вашем профилу School Education Gateway-а све док се стара платформа не затвори 30. 9. 2022. године. Ово вам даје времена да преузмете своје ПДФ цертификате и можете да извезете своје значке курса у Бадгр. Више информација о School Education Gateway цертификату.

  1. Гдје могу да пронађем онлајн професионални развој (онлајн курсеве и вебинаре) на новој платформи?

Све активности стручног усавршавања биће доступне кроз одјељак „Развој“ нове платформе. Активности онлајн стручног усавршавања одвијаће се на платформи Teachers Acydemy Европске комисије.

  1. Могу ли да приступим онлајн курсевима које сам претходно похађао на порталу School Education Gateway и на новој платформи?

Не, онлајн курсеви који су тренутно доступни на School Education Gateway-у неће бити пребачени на нову платформу. Како је стари начин регистрације на овој платформи укинут, више није могуће приступити старим курсевима.

  1. Могу ли да приступим наставним материјалима, чланцима и туторијалима који су тренутно на порталу School Education Gateway и на новој платформи?

И стари и нови уређивачки садржај (укључујући наставне материјале, чланке и туторијале) остаће доступни на порталу School Education Gateway до другог семестра и биће пребачени на нову платформу током 2022.

  1. Да ли ће Европски приручник за школе бити дио нове платформе?

Сви ресурси и други материјали из Европског приручника за школе биће пребачени на нову платформу. Његово „паковање“, структура и застарјела навигација ће остати доступни на адекватно компатибилан начин са новом платформом. Биће доступан у предметној области посвећеној ‘Инклузији’ као дио секције Школе и развој система на веб-страници. Развијени концепт за паковање и навигацију подједнако ће омогућити инкорпорацију будућих алата у Европску образовну платформу.

Европски школски приручник Алат за самооцјењивање и упитник. Да ли ће ПДФ-ови резултата на мом профилу бити пребачени на нову платформу?

Не, резултати самооцјењивања или упитника неће бити пренијети.

  1. Као корисник School Education Gateway-а, имам много ставки у својим омиљеним профилима (курсеви, могућности мобилности, чланци). Да ли ће бити мигрирани?

Не, ставке које сте означили као омиљене неће бити премјештене. Везе ће постати застарјеле након затварања платформе School Education Gateway.

  1. Претплаћен сам на билтен School Education Gateway. Да ли ћу га ипак примати?

Примаћете билтен School Education Gateway док нови билтен Европске платформе за школско образовне не постане доступан.

eTwinning

  1. Да ли ће садржај постојећих eTwinning група бити премјештен на нову платформу?

Групе са било којим активностима које су се одвијале између 1. 1. 2021. и 21. 2. 2022. Ће бити пребачене на нову платформу заједно са својим садржајем и материјалима креираним након 1. 7. 2018. године. Групе без активности од 1. 1. 2021. године неће бити мигриране. У сваком случају, еТвинери ће моћи да преузму садржаје својих eTwinning група, које су им релевантне и које би можда жељели поново да користе.

Мигриране eTwinning групе ће бити доступне у дијелу eTwinning-а на новој платформи од новембра 2022. Садржај са старе платформе ће се постепено премјештати на нову платформу.

  1. Шта ће од мог eTwinning садржаја бити премјештено на нову платформу?

Сљедећи садржај у eTwinning-у ће бити премјештен:

Од новембра 2022:

  • TwinSpace: садржај креиран послије 1. 7. 2018. од пројеката који су пријављени након 1. 7. 2018. године
  • Групе: садржај креиран послије 1. 7. 2018. од оних група које су имале активности између 1. 1. 2021. и 21. 2. 2022. године. Групе које нису имале никакву активност у горе наведеном временском оквиру сматрају се „неактивним“ и неће бити мигриране на нову платформу.

2023:

  • Кориснички профил: главне информације из регистрације корисника
  • Догађаји: мастер подаци креирани од стране ЦСС, НСО и амбасадора
  1. Ја сам еТвинер од 2010. године и био/ла сам укључен у многе активности, а све су приказане на мом профилу и портфолију. Да ли ће ове информације бити пренијете на нову платформу?

Информације које се тренутно налазе у вашем eTwinning портфолију биће пренијете у ваш нови портфолио Европске образовне платформе током прве половине 2023. године. Ваш профил, који може бити видљив свим корисницима ако желите, приказиваће само ваше активности од 1. 7. 2018. године. Генерално, све активности на платформи које су се одвијале прије 1. 7. 2018. године биће избрисане, па преузмите све што желите да задржите.

  1. Да ли ћу моћи да региструјем пројекат за Државну ознаку квалитета?

Пројекти којима се управља могу се пријавити за Државну ознаку квалитета (NQL) у тренутном одјељку eTwinning Live пројекти – гдје партнери и администратори такође могу да наставе да управљају пројектом и приступе TwinSpace-у за пројекте. Молимо да провјерите крајњи рок код своје Државне организације за подршку.

  1. Шта ће се десити са eTwinning Live догађајима?

eTwinning догађаји уживо (на лицу места и онлајн) биће укинути на новој платформи. Током другог семестра 2022. године биће доступна нова функција – под називом „Собе“ – која омогућава корисницима да креирају микро-групу укључујући мјесто састанка за сесије видео-конференција, форум и архиву датотека. Свим еТвинерима ће бити дозвољено да креирају собе и позову друге еТвинере да учествују.

  1. Шта је са траком напретка у eTwinning-у? Да ли ћу изгубити напредак?

Трака напретка ће остати карактеристика eTwinning-а и биће додата почетком 2023. Концепт бодовања ће остати, али ће активности напредовања бити прилагођене функцијама доступним на новој платформи.

  1. Шта ће се десити са мојим догађајима у мом профилу?

Догађаји које организују Државне организације за подршку и Централна служба за подршку биће пребачени у нови портфолио Европске платформе за школско образовање, доступан на Мојој контролној табли 2023. године.

  1. Обично објављујем на eTwinning форуму за проналажење колега. Шта ће бити са овим форумом?

Нова област под називом „Умрежавање омогућава еТвинерима да креирају пројектне идеје тако што ће „објављивати“ поруке и одговарати на постојеће. Сви постови на тренутним форумима за проналажење партнера су избрисани када је нова платформа покренута, а форуми за проналажење партнера у eTwinning Live-у су деактивирани.

  1. Шта ће се десити са мојим порукама у поштанском сандучету?

Нова Европска платформа за школско образовање користиће нови систем поштанских сандучића који ће бити објављен 26. 9. 2022. године. Нажалост, поруке размијењене у eTwinning Live-у биће избрисане.

  1. Да ли могу да наставим са пројектом у који сам укључен ове школске године?

Сви текући пројекти и повезани TwinSpace-ови ће бити активни и доступни уз eTwinning Live до 30. 9. 2022. године, а чији је садржај TwinSpace-ова креиран након 1. 7. 2018. биће пребачен на нову платформу. Пројекти који се односе на вишегодишње Еразмус+ пројекте – који планирају да наставе своје активности након академске 2021/2022, могу поново да се отворе у одјељку „пројекти“ eTwinning-а и наставе активности на новој платформи.

  1. Шта ће се догодити са садржајем мог TwinSpace-а ?
  • TwinSpace-ови пројеката креираних након 1. 7. 2018. (почео са радом школске 2018/2019.): Њихов садржај ће бити мигриран на нову платформу од 30. 9. 2022. године.
  • TwinSpace-ови пројеката креираних прије 1. 7. 2018. биће уклоњени.
  • Подстичемо еТвинере да преузимају садржај са својих TwinSpace-ова који сматрају релевантним и који би могли поново да користе.

Постојећи TwinSpace-ови повезани са пројектима регистрованим на старој платформи су и даље доступни – у моду само за читање – на www.twinspace.net све док се не пребаце на нову платформу.

Корисницима је дозвољено да приступе тим TwinSpace-овима – користећи податке за пријављивање на стару платформу – да би преузели информације и садржај који би могли да сматрају корисним за потребе извjештавања.

  1. Шта ће се десити са мојим објавама и коментарима у eTwinning Live-у?

Сви постови и коментари на објаве других постова биће обрисани.

  1. Шта ће се догодити са мојим профилним фотографијама у eTwinning Live-у?

Главна фотографија профила ће бити премјештена на нову платформу. Све остале фотографије профила ће бити избрисане.

  1. Члан/ица сам пет eTwinning група. Да ли треба да се поново придружим овим групама када се нова платформа покрене?

Све eTwinning групе које су биле активне између 1. 1. 2021. и 22. 2. 2022. ће бити мигриране, укључујући њихове одговарајуће чланове група, на нову платформу од 30. 9. 2022. године. Групе које су биле неактивне између 1. 1. 2021. и 22. 2. 2022. године неће бити мигриране.

  1. Како да преузмем садржај TwinSpace-а и група које нису премјештене?

Можете преузети све датотеке из одјељка TwinSpace/Групе материјали тако што ћете изабрати датотеку коју желите да преузмете и кликнете на „преузми“. Можете да сачувате фотографије тако што ћете погледати оригинал сваке фотографије и сачувати датотеку у прозору претраживача.

  1. Да ли ћу задржати своје контакте и пратиоце на новој платформи?

Ваши контакти неће бити премјештени на нову платформу. Подаци о корисницима које пратите или који вас прате неће бити мигрирани.

  1. Да ли ћу имати приступ Лабораторији за учење за догађаје у којима сам учествовао/ла?

Не, лабораторија за учење и сав њен садржај свих прошлих догађаја, биће избрисани.

  1. Гдје могу наћи понуду за стручно усавршавање?

Понуду за стручно усавршавање у области „Развој“ Европске платформе за школско образовање можете пронаћи од 26. 9. 2022. године. Сви курсеви ће се одржавати у ЕУ академији.

  1. Пристао/ла сам да радим на пројекту од фебруара до октобра 2022. године. Да ли треба да промијеним своје планирање и завршим раније или могу да наставим на новој платформи када се TwinSpace пренесе?

Савјетујемо вам да своје пројектне активности завршите до јула 2022. године, осим ако не планирате да наставите још једну школску годину. У том случају можете креирати нови пројекат или поново отворити постојећи пројекат и наставити са радом у новом TwinSpace-у (који ће имати садржај старог креираног након 1. 7. 2018.).

  1. Да ли ће тренутна eTwinning платформа и даље бити доступна када се нова платформа покрене?

Тренутна eTwinning платформа ће бити угашена током друге половине 2022. године и биће угашена 30. септембра 2022. године. Корисници ће моћи да наставе учешће у текућим пројектима и активним групама до почетка септембра док се eTwinning платформа и све њене услуге не угасе 30. 9. 2022. године.

еТвинери ће моћи да приступе, са својим „старим“ корисничким именом и лозинком, само сљедећим дијеловима eTwinning Live-а:

  • Пројекти. Ово омогућава управљање сопственим пројектима, пријављивање за Ознаку квалитета, приступ и рад на TwinSpace-у пројекта.
  • Групе. Ово омогућава корисницима да се повежу и раде на својим eTwinning групама.

Од 26. 9. 2022. године и ове активности ће се одвијати на Европској платформи за школско образовање. Сви нови пројекти и Групе морају бити креирани на новој платформи којој корисници могу да приступе путем свог EU login-a.

  1. До када ћу моћи да приступим својим TwinSpace-овима и eTwinning групама на старој платформи?

TwinSpace и eTwinning групе ће бити пребачени на нову платформу од новембра и биће доступни на новој платформи, иако ће садржај бити постепено мигриран.

Постојећи TwinSpace-ови повезани са пројектима регистрованим на старој платформи су и даље доступни – у моду само за читање – на www.twinspaceetwinning.net све док се не пребаце на нову платформу.

Корисницима је дозвољено да приступе тим TwinSpace-овима – користећи податке за пријављивање на стару платформу – да би преузели информације и садржај који би могли да сматрају корисним за потребе извјештавања.

Додатна питања

  1. Имам питање о преласку на нову платформу на које горе није одговорено или ми је потребна додатна подршка. Шта да радим?

еТвинери могу за додатна питања да контактирају своју Државну организацију за подршку.

Корисници School Education Gateway-a могу да контактирају њену службу за помоћ.

  1. Шта ће се десити са eTwinning мобилном апликацијом?

Тренутна eTwinning мобилна апликација биће доступна док је стара eTwinning платформа доступна до друге половине 2022. године. Нова верзија мобилне апликације биће развијена до краја 2022. године.