Izaberite stranicu

eTwinning i School Education Gateway, платформе Европске комисије, спојиће се 2022. године у Европску платформу за школско образовање: сви садржаји и услуге биће под једним кровом. Сазнајте како ће то утицати на ваше налоге на eTwinning-у i School Education Gateway-у.

Општа питања

  1. Када ће бити покренута почетна верзија Европске платформе за школско образовање?

Почетна верзија Европске платформе за школско образовање биће објављена 31. 5. 2022. Испоручиће основне eTwinning функционалности за регистрацију нових eTwinner-a и за спровођење пројеката. Итеративна издања с ажурираним и новим функцијама и садржајем биће имплементирана током наредних мјесеци у 2022. години.

  1. Који ће бити нови URL платформе? А шта је с постојећим URL-овима?

Нова платформа ће имати URL: school-education.ec.europa.eu

Све постојеће URL адресе ( www.etwinning.net/, live.etwinning.net, twinspace.etwinning.net, nso.etwinning.net i www.schooleducationgateway.eu/) ће наствити да функционишу док се старе платформе не укину (друга половина 2022. године). Ипак, израда пројеката на „старој“ eTwinning платформи биће онемогућена. Пројекти се морају креирати на новој платформи. Слично томе, нови садржаји који су до сада објављени на SEG-у биће објављени на новој платформи чим потребне функционалности постану доступне. Како се наслијеђене платформе буду гасиле, њихови URL-ови ће бити преусмјерени на нову платформу у одговарајућа подручја.

  1. Које еТwиннинг функционалности ће бити дио почетне верзије нове платформе?

Почетна верзија платформе ће омогућити eTwinner-има да креирају нове пројекте и да раде на новој верзији TwinSpace-а. Неке од eTwinning функција биће доступне уживо у новом eTwinning подручју, а друге у дијелу платформе за умрежавање и професионални развој. Актуелни и постојећи eTwinning пројекти ће наставити своје активности на старој платформи као и обично, до укидања старе платформе у другој половини 2022. године. Активне eTwinning групе ће наставити своје активности на старој платформи, све док функције не буду доступне на новој платформи.

  1. Које ће функције School Education Gateway бити дио почетне верзије нове платформе?

У почетној верзији нове платформе, корисници могу пронаћи каталог онлајн курсева и вебинара (раније познатих као School Education Gateway Teacher Academy). Међутим, сав уреднички садржај и Erasmus+ алати (каталог курсева на лицу мјеста, могућности мобилности и стратешка партнерства) остаће на старој платформи School Education Gateway до њеног затварања.

 

Регистрација и мој налог

  1. Kako могу да се региструјем на новој Европској платформи за школско образовање?

Регистрација и пријава на Европску платформу за школско образовање – укључујући eTwinning – moguća je samo sа налогом EU login. EU Login омогућава приступ свим различитим платформама Европске комисије (тј. представља једну пријаву за све – Single Sign-On).

Постојећи корисници морају да креирају налог EU login за пријаву са истом имејл адресом која се користи приликом регистрације за eTwinning или за School Education Gateway да би синхронизовали своје старе и нове налоге, укључујући миграцију личних података на нови налог. Централна служба за подршку eTwinning-а подијелиће чланак који објашњава како да креирате ЕУ пријаву и организујете комуникацијску кампању о њој.

  1. Имам eTwinning ili School Education Gateway налог. Могу ли да га искористим за пријаву на нову Европску платформу за школско образовање?

Чак и ако имате eTwinning или School Education Gateway налог, нећете моћи да приступите Европској платформи за школско образовање. Морате користити EU Login да бисте приступили Европској платформи за школско образовање. Молимо погледајте изнад „Како могу да се региструјем на новој платформи?”.

  1. Имам EU Login налог са различитом имејл адресом у односу на eTwinning платформу или School Education Gateway. Шта да радим?

Важно је да имејл адреса на EU Login буде иста на eTwinning платформи или платформи School Education Gateway ако немате eTwinning налог. Ово ће вам омогућити да синхронизујете налоге и омогућите миграцију података вашег профила (име, презиме, школа, контакти, пројекти итд.) на нову платформу.

Препоручујемо да ажурирате имејл адресу, било ваших eTwinning i School Education Gateway налога или EU Login (шта год да је застарило). eTwinner-и могу то да ураде у одјељку eTwinning Live у секцији „Уреди мој налог“. Корисници School Education Gateway-a могу то да ураде путем свог профила, а затим „Уреди профил“. Корисници EU Login налога могу то да ураде преко „Мој налог“ > „Конфигуриши мој налог“.

  1. Не сјећам се коју сам имејл адресу користио/ла када сам се регистровао/ла на платформу. Гдје могу пронаћи ове информације?

Да бисте пронашли коришћене имејл адресе, идите на „Мој профил“ на eTwinning Live или на School Education Gateway . У свом профилу такође можете да ажурирате своју имејл адресу како би се подударала с оном коју имате на EU Login налогу.

  1. Да ли ће мој кориснички профил бити мигриран на нову платформу?

Да, ако користите исту имејл адресу за свој налог за ЕУ пријаву приликом регистрације на нову платформу, као што се користи и у eTwinning-у или на School Education Gateway-у, ваш кориснички профил ће бити премјештен на нову платформу. То укључује ваше личне податке и све организације с којима сте можда повезани. Неки подаци који су повезани с вашим претходним активностима на платформи неће се мигрирати или ће мигрирати само у кумулативном приступу (погледајте друга питања и одговоре). Имајте на уму да ако имате и eTwinning и School Education Gateway налог, само подаци с вашег eTwinning налога ће бити мигрирани.

  1. Постоји могућност промјене имејла за EU Login након регистрације. У било ком тренутку, ако се имејл синхронизује након покретања нове платформе, да ли ће подаци бити синхронизовани након што се имејл промијени?

Ако је корисник довршио ESEP регистрацију, неће бити могуће преузети податке о налогу са старих платформи каснијом промјеном имејл адресе на EU Login.

 

eTwinning

  1. Да ли ће садржај постојећих eTwinning група бити мигриран на нову платформу?

Групе са било којим активностима које су се одвијале између 1. 1. 2021. и 21. 2. 2022. године ће бити премјештене на нову платформу заједно са својим садржајем и материјалима креираним након 1. 7. 2018. године. Групе које нису имале активности током 2021. и 2022. ће бити уклоњене. У сваком случају, eTwinner-и ће моћи да преузимају садржаје својих eTwinning група, који су им релевантни и које би могли поновно да користе.

  1. Који од мојих eTwinning садржаја ће бити премјештен на нову платформу?

Сљедећи eTwinning садржај ће бити мигриран на нову платформу:

  • TwinSpaces: садржај креиран након 1. 7. 2018. од пројеката који су регистровани након 1. 7. 2018. године.
  • Групе: садржај креиран након 1. 7. 2018. године од оних Група које су имале активности између 1. 1. 2021. и 21. 2. 2022. године. Групе које нису имале активности у горе наведеном временском оквиру сматрају се „неактивним“ и остаће само за читање.
  • Кориснички профил: главни подаци од регистрације корисника.
  • Догађаји: главни подаци које су израдили CSS, NSO и амбасадори.
  1. Ја сам eTwinner од 2010. године и био/ла сам укључен/а у многе активности, а све су приказане у мом профилу и портфолију. Да ли ће ове информације бити пренијете на нову платформу?

Информације које се тренутно налазе у вашем ETwinning портфолију биће премјештене у ваш нови портфолио на Европској платформи за школско образовање. Ваш профил – који могу да виде сви корисници ако то желите – приказиваће ваше активности тек од 1. 7. 2018. године. Уопштено, све активности на платформи, које су се одвијале прије 1. 7. 2018. године, биће избрисане, зато на вријеме преузмите све што желите да задржите.

  1. Да ли ћу моћи да се пријавим за Државну ознаку квалитета?

Пројекти који се тренутно спроводе могу се пријавити за Државну ознаку квалитета (NQL/DOP) у секцији eTwinning Live пројекти – гдје партнери и администратори такође могу да наставе да управљају пројектом и приступе TwinSpace-у пројекта. Молимо провјерите код своје Државне организације за подршку рок за подношење пријава (рок за пријаву за ДОК у Босни и Херцеговини је 31. 5. 2022. године).

  1. Шта ће се догодити са eTwinning Live догађајима?

eTwinning Live догађаји (на лицу мјеста и онлајн) ће бити укинути на новој платформи. Током 2022. године бит ће доступна нова функција под називом – „Rooms“ (Собе) – која корисницима омогућава креирање микро-групе укључујући мјесто састанка за сесије видео-конференција, форум и архиву датотека. Свим eTwinner-има биће дозвољено да креирају собе и позивају друге eTwinner-е да учествују у њиховом раду.

  1. Шта је с траком напредовања у eTwinning-у? Да ли ћу изгубити напредак?

Трака напредовања ће остати једна од функција у eTwinning-у и биће додата касније. Концепт бодовања ће остати, али ће активности које ће доприносити напредовању бити прилагођене функцијама доступним на новој платформи.

  1. Шта ће се догодити с мојим догађајима на мом профилу?

Догађаји које организују Државне организације за подршку и Централна служба за подршку биће премјештене и видљиве у новом портфолију Европске платформе за школско образовање, у секцији Моја контролна табла.

  1. Обично објављујем поруке на eTwinning форуму за тражење партнера како бих пронашао/ла колеге. Шта ће се догодити с овим форумом?

Ново подручје под називом „Умрежавање“ омогућава еТwиннер-има да креирају пројектне идеје „објављивањем“ порука и одговарањем на постојеће. Сви постови на тренутним форумима за проналажење партнера биће избрисани када се нова платформа покрене, а форуми за проналажење партнера у eTwinning Live-у ће бити деактивирани.

  1. Шта ће се догодити с мојим порукама у поштанском сандучићу?

Нова Европска платформа за школско образовање користи нови систем поштанских сандучића, који ће ускоро бити објављен. Нажалост, поруке које су размијењене у eTwinning Live-у ће бити избрисане.

  1. Да ли могу да наставим да водим пројекат у који сам укључен/а у овој школској години?

Сви покренути пројекти и повезани TwinSpaces-ови ће бити активни и доступни са eTwinning Live-a до друге половине 2022. године, када ће садржај TwinSpace-ова креираних након 1. 7. 2018. године бити мигрирани на нову платформу. Пројекти – на примјер повезани с вишегодишњим пројектима Erasmus+ – који планирају да наставе своје активности након школске 2021/2022. године, могу се поновно отворити у секцији  „пројекти“ eTwinning-а и наставити са активностима на новој платформи.

  1. Шта ће се догодити са садржајем мог TwinSpace-a?
  • TwinSpace-ови пројеката креираних након 1. 7. 2018. године (започетих у школској 2018/2019. години) биће мигрирани на нову платформу.
  • TwinSpace-ови пројеката креираних прије 1. 7. 2018. године ће бити уклоњени.

Због тога желимо да охрабримо све eTwinner-e да преузму садржај својих TwinSpace-ова који сматрају релевантним и које би могли поновно да употријебе.

  1. Шта ће се догодити с мојим објавама и коментарима у eTwinning Live-у?

Све објаве и коментари на другим постовима ће бити избрисани.

  1. Шта ће се догодити са мојим профилним фотографијама у eTwinning Live-у?

Све профилне фотографије ће бити избрисане. Мораћете да пренесете нову профилну фотографију за свој eTwinning налог.

  1. Члан/ица сам пет eTwinning група. Да ли треба да се поново придружим овим Групама када се нова платформа покрене?

Све eTwinning групе, које су биле активне између 1. 1. 2021. и 22. 2. 2022. године, ће бити мигриране, укључујући њихове одговарајуће чланове, на нову платформу, од друге половине 2022. године. Групе које су биле неактивне између 1. 1. 2021. и 22. 2. 2022. године неће бити мигриране.

  1. Како могу да преузмем садржаје својих TwinSpace-ова и група који нису мигрирани?

Можете преузети све датотеке из секције материјала TwinSpace/Групе тако што ћете изабрати датотеку коју желите да преузмете и кликнути на „преузми“. Фотографије можете преузети тако што ћете прегледати оригинал сваке фотографије и сачувати датотеку у прозору претраживача.

16Да ли ћу на новој платформи задржати контакте и пратитеље?

Сви ваши контакти ће бити премјештени на нову платформу. Подаци о корисницима које пратите или који вас прате неће се мигрирати.

  1. Да ли ћу имати приступ Лабораторији за учење на догађајима у којима сам учествовао/ла?

Не, Лабораторија за учење и сав њен садржај свих прошлих догађаја ће бити избрисан.

  1. Гдје могу пронаћи понуду за професионални развој?

Понуда професионалног развоја налази се у секцији „Развој“ Европске платформе за школско образовање. Сви курсеви ће се одржавати на ЕУ академији.

  1. Договорио/ла сам рад на пројекту од фебруара до октобра 2022. године. Да ли треба да промијеним своје планиране активности и завршим раније или могу да наставим на новој платформи када се TwinSpace мигрира?

Савјетујемо вам да активности својих пројеката завршите до јула 2022. године, осим ако не планирате да наставите другу школску годину. У том случају можете да креирате нови пројекат или поновно отворите постојећи пројекат и наставите са радом у новом TwinSpace-у (који ће имати садржај старог креираног након 1. 7. 2018. године).

  1. Да ли ће тренутна eTwinning платформа и даље бити доступна када се нова платформа покрене?

Тренутна eTwinning платформа ће се постепено гасити током друге половине 2022. године. Корисници ће моћи да наставе своје учествовање у текућим пројектима и активним Групама.

eTwinner-и ће са својим „старим“ корисничким именом и лозинком моћи да приступе само сљедећим секцијама eTwinning Live-а:

  • Пројекти. Ово вам омогућава да управљате сопственим пројектима, пријаву за Ознаку квалитета, приступ и рад на TwinSpace-овима пројеката.
  • Групе. То корисницима омогућава да се повежу и раде у својим eTwinning групама.

Од друге половине 2022. године и ове ће се активности одвијати на Европској платформи за школско образовање. Сви нови пројекти и групе морају бити креирани на новој платформи којој корисници могу да приступе са својим EU login налогом.

 

School Education Gateway i Teachers Academy

  1. Објавио/ла сам курсеве у каталогу курсева School Education Gateway-a. Да ли ће бити мигрирани на нову платформу?

Не, курсеви које сте објавили на School Education Gateway-у неће бити премјештени на нову платформу. Пружаоци курсева могу да се обрате служби за помоћ School Education Gateway-a како би преузели своје курсеве. Захтјев за преузимање потребно је поднијети најкасније до 15. 5. 2022. године.

Међутим, изузетак ће бити за курсеве који су добили рецензије, а које су учесници послали у свом извјештају о мобилности путем Erasmus+ IT система. Описи курсева ће морати да се ручно прилагођавају како би се пратили нови захтјеви у погледу информација и ограничења у погледу дужине трајања. Пружаоци услуга који имају курсеве с рецензијама се стога позивају да се обрате служби за помоћ School Education Gateway-а најкасније до 15. 5. 2022. године.

  1. Да ли ће се листе могућности мобилности и стратешких партнерстава пренијети на нову платформу?

Не, неће све могућности мобилности или захтјеви за стратешко партнерство који су креирани бити премјештени на нову платформу. Међутим, листе ће и даље бити доступне и могу се уређивати на School Education Gateway-у до друге половине 2022. године. То вам даје времена да копирате и сачувате било који текст који бисте можда жељели да сачувате.

  1. Да ли ћу на новој платформи имати приступ својим беџевима и потврдама курсева School Education Gateway/Teacher Academy?

Не, беџеви и цертификати које сте зарадили на School Education Gateway неће бити премјештени на нову платформу. Међутим, ваши беџеви и потврде о курсу и сертификати за вебинаре остаће доступни на вашем профилу School Education Gateway до друге половине 2022. године. То вам даје времена да преузмете PDF сертификате и можете да извезете своје беџеве курсева у Бадгр. Више информација о сертификацији School Education Gateway-а .

  1. Гдје на новој платформи могу да пронађем могућности за онлајн професионални развој (онлајн курсеви и вебинари)?

Све активности професионалног развоја бит ће доступне путем дијела „Развој“ нове платформе. Активности онлајн професионалног развоја одвијаће се на платформи Академије Европске комисије.

  1. Могу ли да приступим онлајн курсевима које сам претходно похађао/ла на School Education Gateway-у такође на новој платформи?

Не, онлајн курсеви, који су тренутно доступни на School Education Gateway-у, неће мигрирати на нову платформу. Приступ курсевима на School Education Gateway остаће доступан до друге половине 2022. године.

  1. Могу ли да приступим наставним материјалима, чланцима и туторијалима који се тренутно налазе на School Education Gateway, такође на новој платформи?

И стари и нови уређивачки садржаји (укључујући наставне материјале, чланке и туторијале) остаће доступни на School Education Gateway до друге половине године и биће премјештени на нову платформу током  2022. године.

7.Да ли ће европски  toolbox за школе бити дио нове платформе ?

Сви ресурси и други материјали из Европског toolbox-а за школе ће бити премјештени на нову платформу. Његово „паковање“, структура и наслијеђена навигација остаће доступни на адекватан и компатибилан начин с новом платформом. Постаће доступан у тематском подручју посвећеном „Инклузији“ у оквиру секције Школе и развој система на веб страници. Развијени концепт паковања и навигације ће подједнако омогућити уградњу будућих алата у Европску платформу за школско образовање.

  1. Користио/ла сам алат и упитник за самопроцјену Европског приручника за школе. Да ли ће PDF-ови резултата на мом профилу бити премјештени на нову платформу?

Не, резултати самопроцјене или упитника неће се мигрирати. Ако желите да их задржите, преузмите и сачувајте PDF-ове на свом локалном рачунару прије јула 2022. године.

  1. Као корисник/ица School Education Gateway-a, имам много омиљених ставки на свом профилу (курсеви, могућности мобилности, чланци). Да ли ће бити мигрирани?

Не, ставке које сте означили као омиљене неће бити премјештене. Ти линкови ће застарити након затварања платформе School Education Gateway.

  1. Претплаћен/а сам на билтен School Education Gateway. Да ли ћу га и даље примати?

Ви ћете добијати School Education Gateway билтен све док билтен нове Европске платформе за школско образовање не постане доступан.

Додатна питања

  1. Имам питање о преласку на нову платформу и на њега нема одговора изнад или ми треба додатна подршка. Шта да радим?

eTwinner-и се могу обратити својој Државној организацији за подршку .

Korisnici School Education Gateway-а могу контактирати његову службу за помоћ .

  1. Шта ће се догодити са eTwinning апликацијом?

Тренутна eTwinning апликација биће доступна све док стара платформа не буде онлајн, до друге половине 2022. године. Нова верзија апликације биће развијена у другој половини 2022. године.