eTwinning са задовољством представља Годишњу тему за 2024. годину, „Добробит у школи“.
У поступку анализе Годишње теме Иновације и образовања за 2023. годину, eTwinning се већ дотакао теме добробити. Уз све веће признање кључног утицаја добробити на исходе учења ученика и уопште задовољство животом, eTwinning иде корак даље. Годишња тема за 2024. годину тежи да едукаторима омогући да истраже и интегришу приступ добробити и менталном здрављу на нивоу цијеле школе у предшколском, основношколском, средњошколском образовању и ИВЕТ-у (почетном усмјереном образовању и обукама).
Образовање се не своди само на подучавање ученика знањима и вјештинама, него се састоји и из омогућавања приступа безбједном окружењу за напредак, учење и појединачни развој. Школе нису само мјеста за учење, већ уједно дјелују као средине од важности за друштвени и емотивни развој младих. Дјеца и млади проводе већину свог времена у школи и зато школе играју важну улогу у промоцији и очувању њихове добробити. Ученици који се осјећају безбједним, подржаним и интегрисаним у своје школске средине ће вјероватније напредовати на академском и личном плану. Више су укључени у поступак учења, развијају здраве односе с колегама и наставницима и боље су припремљени да рјешавају изазове и прилике у животу ван школе.
Такође треба препознати да је добробит наставника кључна за креирање здравих, безбједних и педагошких средина за подучавање.
Да би се обезбиједило да образовни системи буду непристрасни и инклузивни, eTwinning ће промовисати став да сви имају могућност да остваре свој потенцијал, без обзира на личне околности (пол, родни идентитет, националност, вјероисповијест, способности) и породичне, културолошке и друштвено-економске позадине свих наставника и ученика.
За све чланове школе је важно да се осјећају заштићеним од предрасуда, насиља, злостављања и вршњачког насиља и да имају осјећај да се могу развијати. Од школа се очекује да буду безбједно окружење у којем се сви – ученици, учитељи, родитељи и едукатори – осјећају добродошлим и цијењеним, те да се могу слободно изразити без дискриминације.
Из тог разлога ће се eTwinning такође фокусирати на вршњачко насиље, као сложено питање које често циља појединце на основу пола, сексуалне оријентације, националности, религије или способности. То може да допринесе развоју непријатељског окружења за маргинализоване групе. Стога се специфичан нагласак ставља на понуду обуке наставницима о начинима рјешавања вршњачког насиља и развоја емпатије код ученика.
Да бисте се упознали с Годишњом темом за 2024. годину – Добробит и припремили се за узбудљиву предстојећу годину, препоручујемо вам да прочитате сљедеће:
- Pathways to School Success – European Commission (Пут ка успјешној школи – Европска комисија)
- LifeComp: The European framework for the personal, social and learning to learn key competence (LifeComp: Европски оквир за лични, друштвени развој и учење да би се оствариле кључне компетенције)
- Promoting supportive learning environments and supporting well-being at school – Publications Office of the EU (europa.eu) (Промоција додатних средина за учење и подршка добробити у школама – Канцеларија за публикације ЕУ (europa.eu))
- Social and emotional learning and academic achievement in schools – Publications Office of the EU (europa.eu) (Друштвено и емотивно учење и академски резултати у школама – Канцеларија за публикације ЕУ (europa.eu))
- What can schools do about bullying? – Publications Office of the EU (europa.eu) (Шта школе могу учинити против вршњачког насиља? – Канцеларија за публикације ЕУ (europa.eu))
- What motivates children who bully, and can they change? – Publications Office of the EU (europa.eu) (Шта мотивише дјецу која се понашају насилнички и могу ли се промијенити? – Канцеларија за публикације ЕУ (europa.eu))
- Resilience in schools – Publications Office of the EU (europa.eu) (Устрајност у школама – Канцеларија за публикације ЕУ (europa.eu))