Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH provela je probno Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti “TIMSS 2019” (Trends in International Mathematics and Science Study) s ciljem ispitivanja standardiziranih istraživačkih procedura i postupaka, te funkcionalnosti novih ispitnih zadataka. Probno istraživanje ‘TIMSS 2019’ provedeno je 23. travnja 2018., na uzorku od oko 1200 učenika petih razreda iz 31 osnovne škole.
Bosna i Hercegovina je samo jednom do sada sudjelovala u TIMSS istraživanju i to 2007. godine, tijekom kojega nije zabilježila visoke rezultate. U istraživanju 2007. godine sudjelovalo je 4.300 učenika iz 150 škola, a indirektno je ocijenjeno 150 direktora škola, kao i 724 nastavnika. Prema rezultatima Bosna i Hercegovina je zauzela 27. mjesto od ukupno 50 zemalja, a prosječni ostvareni broj bodova bio je manji od međunarodnog prosjeka.
Bit će zanimljivo pratiti i usporediti rezultate koje će naši učenici ostvariti u drugome ciklusu istraživanja koji će biti provedeno tijekom 2019. godine. Istraživanje TIMSS 2019. u Bosni i Hercegovini provest će Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH u suradnji s Međunarodnim udruženjem za vrednovanje obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) te ministarstvima obrazovanja županija/kantona, entiteta i Odjela za obrazovanje Brčko distrikta BiH.
Za razliku od PISA istraživanja koje nije usredotočeno na školske kurikulume i reprodukciju znanja, TIMSS indirektno prati metode izvođenja nastave, njezinu kvalitetu, kao i načine dodatnog stručnog usavršavanja nastavnika. Sveobuhvatna analiza informacija koja proizlazi iz ovog ispitivanja trebala bi poslužiti kao osnova i poticaj za poboljšanje kompletnih obrazovnih sustava, kao i poboljšanje metodologije rada i kurikuluma, budući da nedostaci u ovim procesima izravno utječu na rezultate istraživanja.