Studija iz 2020. koju su zajednički proveli INDIRE i eTwinning Državna organizacija za potporu Italije istraživala je utjecaj eTwinninga na stručno usavršavanje nastavnika u Italiji. Prvotno objavljena samo na talijanskome jeziku, studija je sada dostupna i na engleskome jeziku i besplatna je!
Rezultati studije temelje se na upitniku koji je poslan uzorku od 1.034 nastavnika iz različitih regija u Italiji. U vrijeme slanja ankete sudionici su bili registrirani na eTwinningu minimalno tri mjeseca i maksimalno 15 godina.
Upitnik i intervjui imali su za cilj da se bolje razumije kako sudionici vide odnos između eTwinninga i razvoja svojih vještina u tri ključne oblasti: didaktika, profesionalizam nastavnika i sudjelovanje u školi.
U okviru podteme Didaktika, ispitanici su odgovorili kako vjeruju da je eTwinning pomogao da se poboljša opseg i implementacija digitalnih vještina u učionici, kako za njih, tako i za njihove učenike. Neki su ispitanici rekli da su eTwinning projekti osobito bili ključni kada se radi s učenicima s posebnim potrebama i/ili učenicima migrantskog podrijetla.
U kategoriji Profesionalni razvoj pronađena je pozitivna korelacija između učestalosti sudjelovanja u eTwinning projektu i pozitivnih osjećaja o profesionalnom razvoju nastavnika. Ispitanici su posebice spomenuli sigurnost platforme i djelotvornost prevoditeljske stručne obuke svojstvene eTwinningu.
Jeste li zainteresirani saznati više o utjecaju eTwinninga na sudjelovanje u školi? Možete pročitati u cijelosti izvješće besplatno na engleskome jeziku, kao i sažetak.