Porazni rezultati međunarodnih istraživanja (PISA,TIMSS) potakli su inicijative koje ipak nisu ostale „mrtvo slovo na papiru“. Dokaz tomu jeste angažiranost ministarstava obrazovanja i pedagoških zavoda,  u ovom slučaju županija u kojima se nastava izvodi na hrvatskome jeziku, na stvaranju preduvjeta za poboljšanje učeničkih postignuća. Prvi korak ka promjeni jeste unaprjeđenje postojećih nastavnih planova i programa u osnovnim i srednjim školama zahvaljujući kojima će zastarjele NPP- ove zamijeniti novi, utemeljeni na Zajedničkoj jezgri definiranoj na ishodima učenja (ZJNPP), kao i nove nastavne metode.

Na temelju Zajedničke jezgre nastavnih planova i programa definirane na ishodima učenja koju je izradila Agencija, ministarstva obrazovanja četiri županije izradila su nove predmetne kurikule, čija provedba je, nakon obuke nastavnika, započela u osnovnim i srednjim školama. Na ovaj način, četiri županije u kojima se nastava izvodi na hrvatskome jeziku, zajedno s općinama Usora i Žepče, pridružile su se naporima kolega iz Zeničko-dobojskog kantona i Kantona Sarajevo u stvaranju preduvjeta za poboljšanje učeničkih postignuća.

Reforma započeta izradom ZJNPP definirane na ishodima učenja zaživjela je provedbom predmetnih kurikula u prvim i šestim, a ponegdje i drugim razredima devetogodišnjega osnovnog odgoja i obrazovanja te u prvim, a ponegdje i drugim razredima gimnazije, nastavljajući tako prošlogodišnju reformu započetu u pilot školama u Livnu. U pilotiranju sudjeluju tri škole iz Hercegovačko-neretvanske županije/kantona.

Nadamo se kako će pozitivne primjere implementacije Zajedničke jezgre nastavnih planova i programa definirane na ishodima učenja slijediti i ostale nadležne obrazovne vlasti u Bosni i Hercegovini.