Projekt ‘Priroda, moj prijatelj’ imao je za cilj približavanje djece prirodi, njegovanje ljubavi i zaštitu okoliša.
Brumă Ala i Istrati Viorica, dva moldavska eTwinnera, realizirali su projekt „Priroda, moj prijatelj“ u partnerstvu sa školama iz Republike Moldove, Rumunjske, Turske, Bugarske, Italije, Grčke i Portugala.
Projekt, koji je realiziran tijekom školske 2021.-2022., fokusiran je na razvijanje ekološke svijesti kod predškolaca, prilagođavanje njihovog svakodnevnog ponašanja ekološkom, ekonomičnom, zdravom i održivom načinu života, kao i podizanje svijesti o njihovoj odgovornosti u sprječavanju zagađenja.
Kako bi se bolje povezali s prirodom, učenici su promatrali klijanje i rast biljaka, brinuli o životinjama i pravili reciklirane igračke ili kreirali aktivnosti kodiranja. Jedna od omiljenih aktivnosti djece bila je kreiranje vlastitih govornih avatara kojom prilikom su prvi put vježbali engleski.
Međutim, član projekta Brumă Ala kaže da su učenici najviše uživali surađivati s djecom iz drugih zemalja.
„Kada su počele online aktivnosti, djeca su bila veoma uzbuđena spoznavši da dijele rezultate svoga rada s djecom iz drugih vrtića u zajedničkom online prostoru.“
Brumă Ala
Online proslave s partnerskim zemljama također su bile veoma zanimljive učenicima.
Članovi projekta organizirali su online proslave poput Dana vode i Dana planeta Zemlja, kojom prilikom su se djeca pozdravljala i pjevala zajedno. Čak su napravili poster s govornicima s kratkim videozapisima na kojima govore „Sačuvajmo planet“ i „Zaštitimo okoliš“ na svojim jezicima.
„Učenici su bili oduševljeni sebe gledati na videosnimcima,“ izjavila je Ala.
I roditelji su bili uključeni u projekt od samog početka, tako što su prvo pomogli djeci glasovati za logo i poster projekta. Kasnije su članovi projekta proveli skupinu projektnih aktivnosti pod nazivom „Obiteljske aktivnosti“. Obitelji su se zajedno sanjkale, istraživale prirodu i organizirale igre i sport na otvorenom. Slike o aktivnostima postavljane su na TwinSpaceu tijekom cijelog projekta tako da su učenici iz drugih zemalja mogli vidjeti aktivnosti u kojima su sudjelovali njihovi vršnjaci.
„Djeci je bilo zanimljivo i uzbudljivo vidjeti kako u jednoj zemlji pada snijeg, kako u drugoj pada kiša ili sunce sija, a kako cvijeće i drveće cvjetaju.“ Istrati Viorica
Projekt „Priroda, moj prijatelj“ bio je interdisciplinaran i povećao je svijest djece o važnosti zaštite okoliša kroz zabavne i angažirane aktivnosti o prirodi.