Slika: mochilazocultural / Pixabay.com

Neformalno učenje odnosi se na učenje koje se odvija izvan vremena obveznog kurikuluma poučavanja i učenja. Može se odvijati u školi, u obliku izvankurikularnih klubova i izvan formalnog obrazovanja, na primjer u sportskim timovima. Budući da su ciljevi neformalnog obrazovanja široki i raznoliki, dostupan je niz aktivnosti neformalnog učenja. U ovom se članku opisuju tri uspješne europske inicijative koje obuhvaćaju neformalno učenje.

Neformalne aktivnosti za uključivu skupinu učenika

 

 

 

 

 

 

 

 

Νeformalne aktivnosti za uključive skupine učenika  – “Non4mal 4 All” – bio je projekt financiran u okviru programa Erasmus+ koji je uključivao šest država (Estoniju, Mađarsku, Norvešku, Portugal, Rumunjsku i Tursku), koji se provodio od 2016. do 2018. U ovom se projektu bavilo problemom uključivanja učenika s invaliditetom u redovne škole. U mnogim je slučajevima prisustvo ovih učenika na nastavi bilo samo njihovo fizičko prisustvo i uglavnom su bili isključeni iz društvenog života školske skupine. U okviru projekta Non4mal 4 All podučavalo se nastavnike kako pomoću prilagođenih igara, neformalnih i izvankurikularnih aktivnosti uključiti sve učenike u grupne aktivnosti, unatoč njihovim pojedinačnim posebnim potrebama. Time se u okviru projekta težilo suzbiti neuspjeh u školi i rano napuštanje škole te poboljšati sposobnosti nastavnika da upravljaju raznolikom skupinom učenika.

Ciljevi projekta bili su:

  • izraditi tečaj za nastavnike u korištenju neformalnih aktivnosti za raznolike skupine učenika,
  • osposobiti najmanje 25 nastavnikaiz svake partnerske države u korištenju neformalnih aktivnosti i uključivih igara te u suradnji s nevladinim organizacijama podržati uključiva okruženja u školama, sa 60 nastavnika koji sudjeluju u događajima ospodobljavanja osoblja, te
  • izraditi vodič o najboljim praksamakako bi se nadahnulo druge da provode ovu strategiju.

Više o rezultatima projekta i o njegovom impresivnom utjecaju možete pronaći na mrežnoj stranici.

Projekt Youth Work eLearning Partnership

Youth Work eLearning Partnership (YWeLP) bio je projekt financiran u okviru programa Erasmus+ između pet država (Australije, Estonije, Finske, Irske i Sjeverne Irske) koji se provodio od 2017. do 2019. Projekt je koordiniralo Sveučilište Maynooth u Irskoj, s partnerima Sveučilištem primijenjene znanosti Humak u Finskoj, Sveučilištem u Tallinnu u Estoniji, Sveučilištem Ulster u Sjevernoj Irskoj i Sveučilištem Victoria u Australiji. Svako od partnerskih sveučilišta pružilo je obrazovanje i osposobljavanje u profesionalnom radu s mladima u svojim državama.

Pretpostavka u okviru projekta YWeLP bila je da se organizacije i sveučilišta koji se bave obrazovanjem u području rada s mladima mogu međusobno podupirati, surađivati i učiti jedni od drugih kako bi promicali i održavali kvalitetan rad s mladima u korist mladih. Konačni proizvod projekta YWeLP bio je mrežna stranica Youthworkandyou.org, kojom se doprinosi kvalitetnom radu s mladima osiguravanjem osoba za rad s mladima (dobrovoljnih, plaćenih ili studenata) s pristupom materijalima za e-učenje kako bi se promicala njihova sposobnost za učinkoviti rad s mladima.

Positive Relationships Open Tangible Opportunities for New Developments

 

 

 

 

 

 

 

 

Positive Relationships Open Tangible Opportunities for New Developments bio je još jedan projekt financiran u okviru programa Erasmus+ koji se provodio između 2016. i 2018. u Estoniji. Ciljna skupina bili su uglavnom mladi u dobi od 14 do 30 godina. Međutim, dobrovoljni projekti bili su – i još su uvijek – dostupni osobama svih dobnih skupina. Posebno su uzeti u obzir mladi s tjelesnim oštećenjima. Cilj je projekta bio uspostaviti prostor za dijalog između mladih, privatnih i državnih sektora, s posebnom pozornošću na Europu i Meksiko/Srednju Ameriku. Neki od prioriteta projekta bili su:

  • priznavanje neformalnog učenja kao vitalnog elementa u formativnoj profesionalnoj putanji mladih,
  • jačanje kapaciteta u području mladih kroz bavljenje aktivnostima neformalnog učenja, te
  • priznavanje neformalnog učenja od strane institucija za formalno učenje, tržišnih sudionika i državnih institucija.

Ciljevi su bili ispunjeni provedbom osposobljavanja mladih, praćenjem “iz sjene” rada kolege i konferencijama za mlade, zajedno s izradom priručnika o formalnim/neformalnim interakcijama. Više informacija dostupno je na mrežnoj stranici.

Da biste saznali više o postojećim i prijašnjim projektima u školskom obrazovanju koje je financirao EU, posjetite Platformu rezultata projekta u okviru programa Erasmus+.