Ponovnim otvaranjem škola vlade i ministarstva obrazovanja primijenili su različite pristupe kako bi minimizirali zarazu. Skupina od šest Erasmus+ koordinatora i članova eTwinninga dijeli iskustva kako se vraćaju u školu svjedočenjem iz prve ruke.
Češka: Češki obrazovni sustav puno se promijenio od proljeća 2020. godine zbog COVID-19: mrežno učenje postalo je obvezno za djecu, a nastavnici uče kako učinkovito predavati mrežnim putem. Broj infekcija varira od regije do regije, pa čak i od škole do škole. Škole se i dalje drže pravila u nadi da će odgoditi zatvaranje, a i djeca i nastavnici uživaju u vremenu provedenome u učionici.
Grčka: Od rujna 2020. nošenje maske bilo je obvezno tijekom nastave, iako ne tijekom odmora. Pored toga, u svakoj učionici postoji dezinfekcijsko sredstvo za često pranje ruku. Svaki razred ima različito vrijeme početka, tako da se učenici različitih razreda ne sastaju tijekom odmora. Dvije trećine učenika također ne dijele svoj stol s drugim školskim kolegama. Važan problem s kojim se suočavaju nastavnici je taj što ne mogu prepoznati svoje nove učenike, jer vide samo njihove oči, što im otežava razvijanje bližih odnosa. S druge strane medalje, učenici i nastavnici više su se upoznali s novim tehnologijama.
Estonija: U gimnaziji Antsla nije bilo promjena, osim što se veća pažnja posvetila svakodnevnoj higijeni, a to je češće pranje ili dezinfekcija ruku i provjetravanje učionica za vrijeme odmora. Učenici se potiču da odmor provedu vani na školskom dvorištu ili na igralištu što je više moguće i nastave ići na izlete u prirodu. Roditelji ne bi trebali slati učenike u školu ako imaju bilo kakve simptome respiratorne bolesti, ali nastavnici su razvili alternativne planove u slučaju da netko bude pozitivan na testu COVID-19. Događaji koji bi uključivali vanjske goste otkazani su ili odgođeni. Mrežno učenje već je bilo dio nastavnog plana i programa dugi niz godina, pa kad je izbila pandemija i škole se zatvorile, škole se nisu suočile s velikim problemima.
Italija: Tri su glavna pravila koja svi moraju poštovati. Prvo, nošenje maske u svako doba: u tu svrhu svako jutro osoblje i učenici dobivaju novu masku. Drugo, vrlo često pranje ruku, za koje postoji dozator za dezinfekciju u svakoj učionici. Treće, održavanje socijalne distanciranosti: da bi se to olakšalo, oko škole postoje dva ulazna vremena i tri prihvatna područja. Učenici i nastavnici moraju slijediti natpise na podu i sjediti za jednim stolom. Svi su nastavnici testirani prije početka škole.
Španjolska: Neizvjesnost i strah dominiraju povratkom u školu. Od rujna preko 100 škola širom zemlje zatvoreno je zbog infekcija, a mi smo sada službeno u drugom valu. U Andaluziji, na jugu Španjolske, povratak u školu započeo je općim štrajkom, a ravnatelji škola morali su se suočiti s nekoliko promjena u zakonu, što je izazvalo zabunu i zabrinutost. Andaluzija se odlučila za „sustav mjehurića“ ‒ udaljavanje učenika od drugih skupina, obvezne maske za djecu stariju od šest godina i redovito pranje ruku. Za škole koje se nalaze u nepovoljnim područjima rano napuštanje škole postalo je glavna briga jer se učionice prazne. Drugi je problem nedostatak opreme, jer škole moraju nastaviti graditi digitalne vještine učenika.
Zima predstavlja brojne izazove, jer mnoga djeca obolijevaju od simptoma gripe. U konačnici, ova će školska godina biti zamornija, pa će ključni fokus biti pokušaj očuvanja zdravlja i održavanja interesa učenika. Nadamo se da će nam ovo iskustvo usaditi osjećaj građanske odgovornosti i promovirati javno zdravlje.
Salomi Bounova (Grčka), Giovanna della Monica (Italija), Svatava Hrda (Češka), Merle Pat (Estonija), Evelina Janas (Poljska) i Julia Gracia (Španjolska) krenule su u novofinancirani Erasmus+ projekt „Agenti za klimatske promjene“ (2020- 1-ES01-KA229-083125_1).