Vođeno istraživačko učenje i medijska i informacijska pismenost

prof.dr. Mario Hibert, 20.04.2021. god., 19h

Na podučavanje medijske i informacijske pismenosti u školskim bibliotekama, veliki uticaj ostavilo je istraživanje Karol K. Kuhlthau (1985; 2004), tačnije model Procesa traženja informacija (Information Search Process) baziran na osvještavanju kako kompleksnost učenja na osnovu informacija nadilazi nijhovo pronalaženje i odgovaranje na postavljeno (istraživačko) pitanje. Kuhtlhau pokazuje kako afektivna, kognitivna i fizička stanja učenika (osjećanja, misli i akcije) jesu sastavni dio procesa ovladavanja iskustvom učenja kao i stvaranja novih sadržaja znanja. Metakognitivni pristup medijskoj i informacijskoj pismenosti tako postaje od kritične važnosti za razvoj sposobnosti samostalnog vođenja i upravljanja (cjeloživotnim) učenjem.

Na tom tragu, 2007. Kuhlthau dalje utemeljuje model Vođenog istraživanja (Guided Inquiry) koji ističe ulogu nastavnika i bibliotekara u razvoju metakognitivnih sposobnosti učenika odnosno njihovu podršku kroz osam faza procesa istraživačkog učenja. Dizajn istraživački vođenog učenja obuhvata: sadržaj učenja, informacijsku kompetenciju, reflekciju na proces učenja, ličnu važnost za subjekt učenja, društveni uticaj.

Na drugoj radionici, koja će se održati 20.04.2021. godine u 19 sati, prof.dr.Mario Hibert govorit će o svim fazama procesa istraživačkog učenja, to jeste vođenog istraživačkog učenja i njegovog značaja u kontekstu podučavanja medijske i informacijske pismenosti.

Pristup radionici je putem linka:

Join Zoom Meeting

https://zoom.us/j/94028713742?pwd=ZXdSdlVXSzFmWFVId0Fac2NsTlV2dz09

Meeting ID: 940 2871 3742

Passcode: 082622