Slika: kimloannguyeningrass / pixabay.com

Raspravlja se o prijedlogu kako podržati spoj okruženja za učenje i alata u školskom obrazovanju kojima se može poboljšati fleksibilnost i uključivost učenja za sve.

Što je mješovito učenje? 

Mješovito učenje u školskom obrazovanju odvija se kada postoji više pristupa postupku učenja:

  • Spajanje školskih mrežnih mjesta i okruženja za učenje na daljinu
  • Spajanje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni (uključujući internetske) i nedigitalni

Ova spajanja odvijaju se unutar različitih zadataka u području učenja, koje osmišljavaju i podržavaju nastavnici kao i druge osobe, kao što su asistenti u učenju, roditelji i vanjski stručnjaci.

Mješovito učenje može se odvijati u velikom broju kombinacija, ovisno o dobi učenika i kontekstu. Da bi funkcioniralo, potrebna je potpora čitavog školskog sustava.

Koji će biti ishodi?

Vizija je ojačati široki razvoj kompetencijа svih onih koji uče, raznolikim okruženjima za učenje – uključujući učenje na otvorenom, kulturnim mjestima i radnim mjestima– te alatima. Pristupačnijom i informiranijom uporabom digitalne tehnologije učenici će se bolje međusobno povezati, povezat će se bolje sa softverom za učenje te s drugim izvorima i informacijama. Time se učenje može personalizirati i može postati učinkovitije i uključivije. Mješovitim učenjem može se pomoći zadovoljiti potreba mladih ljudi u udaljenim područjima, u području zdravstvene skrbi i sportskog treninga.

Kako će biti podržano?

Europska komisija raspravlja o prijedlogu za Preporuku Vijeća o toj temi. To nije samo odgovor na promjene u obrazovanju tijekom pandemije već i na Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, a to je i vizija o Europskom obrazovnom području.

Konzultacije s europskim dionicima – ministrima, organizacijama, nastavnicima i učenicima – odvijale su se 2020. i 2021. godine. Preporukom će se pomoći državama utvrditi kako bolje podržati ljude i resurse u obrazovanju zbog pozitivne promjene.