Slika: kimloannguyeningrass / pixabay.com
Raspravlja se o prijedlogu kako podržati spoj okruženja za učenje i alata u školskom obrazovanju kojima se može poboljšati fleksibilnost i uključivost učenja za sve.
Što je mješovito učenje?
Mješovito učenje u školskom obrazovanju odvija se kada postoji više pristupa postupku učenja:
- Spajanje školskih mrežnih mjesta i okruženja za učenje na daljinu
- Spajanje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni (uključujući internetske) i nedigitalni
Ova spajanja odvijaju se unutar različitih zadataka u području učenja, koje osmišljavaju i podržavaju nastavnici kao i druge osobe, kao što su asistenti u učenju, roditelji i vanjski stručnjaci.
Mješovito učenje može se odvijati u velikom broju kombinacija, ovisno o dobi učenika i kontekstu. Da bi funkcioniralo, potrebna je potpora čitavog školskog sustava.
Koji će biti ishodi?
Vizija je ojačati široki razvoj kompetencijа svih onih koji uče, raznolikim okruženjima za učenje – uključujući učenje na otvorenom, kulturnim mjestima i radnim mjestima– te alatima. Pristupačnijom i informiranijom uporabom digitalne tehnologije učenici će se bolje međusobno povezati, povezat će se bolje sa softverom za učenje te s drugim izvorima i informacijama. Time se učenje može personalizirati i može postati učinkovitije i uključivije. Mješovitim učenjem može se pomoći zadovoljiti potreba mladih ljudi u udaljenim područjima, u području zdravstvene skrbi i sportskog treninga.
Kako će biti podržano?
Europska komisija raspravlja o prijedlogu za Preporuku Vijeća o toj temi. To nije samo odgovor na promjene u obrazovanju tijekom pandemije već i na Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, a to je i vizija o Europskom obrazovnom području.
Konzultacije s europskim dionicima – ministrima, organizacijama, nastavnicima i učenicima – odvijale su se 2020. i 2021. godine. Preporukom će se pomoći državama utvrditi kako bolje podržati ljude i resurse u obrazovanju zbog pozitivne promjene.