Dobrodošli u EPALE tematske fokuse za 2021. godinu!
Čini se da je ovo vrlo zanimljiva godina za obrazovanje odraslih. Puno smo naučili iz krize Covid-19. Bili smo prisiljeni mijenjati svoje stare načine rada. Shvatili smo da nas čeka mnogo zanimljivih stvari, ali i da su se određene nejednakosti pogoršale kao rezultat krize. Imajući sve ovo na umu, namjeravamo se usredotočiti na tri glavne teme. Usredotočit ćemo se na sve njih tijekom cijele godine, nadgledajući kako će se stvari razvijati tijekom sljedećih nekoliko mjeseci i istražujući svaku od tema paralelno.

Pozivamo vas da doprinesete, podijelite svoja mišljenja, iskustva, projekte i ideje! Dakle, krenimo! Ovdje su detaljno opisani tematski fokusi za 2021. godinu.

 

 

Životne i radne vještine za osnaživanje odraslih za učenje i sudjelovanje

Europska agenda vještina za održivu konkurentnost, socijalnu pravednost i otpornost postavlja ambiciozne ciljeve za usavršavanje i ponovno osposobljavanje koji bi se postigli u sljedećih 5 godina. U tom okviru, EPALE je također angažiran na osnaživanju zajednice obrazovanja odraslih za poticanje cjeloživotnog učenja i kvalitete obrazovanja odraslih.
U tom će se kontekstu ovaj fokus na životnim vještinama za osnaživanje odraslih za učenje i sudjelovanje baviti temama usavršavanja i ponovnog osposobljavanja za posao i životvažnosti osnovnih vještina i hitnosti zdravstvene i medijske pismenosti, posebno u svjetlu dokaza koji se pojavljuju od pandemije.

Štoviše, pitamo se kako možemo poboljšati osnovne i napredne digitalne vještine i kompetencije za digitalnu i demografsku transformaciju.

Recite nešto o ovome!
Napišite 
blog ili članak! Predložite događanje ili podijelite resurs!

 

 

Digitalna tranzicija i mogućnosti kombiniranog učenja

Kriza COVID-19 imala je neviđen utjecaj na obrazovanje odraslih i mnoge je ostavila na terenu da pitaju što slijedi. Sada je jasno da će obrazovanje i učenje ostati mješoviti, kombinirajući internetske dimenzije i dimenzije licem u lice.
Resetiranje obrazovanja i osposobljavanja za digitalno doba ključni je cilj kojem se treba baviti kada se usredotočimo na budućnost obrazovanja odraslih i kako ga preoblikovati u svjetlu digitalne tranzicije. Želimo čuti vaše mišljenje!
Kako se digitalna podjela može prevladati? Kako možemo osigurati da ruralna područja budu uključena u proces? Kako možemo maksimalno iskoristiti kombinirano obrazovanje? Kako možemo učenike motivirati digitalnim sredstvima? Kako možemo njegovati inkluzivno digitalno obrazovanje i uklopljeni ekosustav?

Ti čimbenici, zajedno s porastom umjetne inteligencije u obrazovanju, pojačavaju etička pitanja koja se tradicionalno susreću u obrazovanju licem u lice. Pa, kako se mogu nositi s takvim aspektima? Kakve će se mogućnosti pojaviti?

Napišite blog ili članak! Predložite događanje ili podijelite resurs!

 

 

Inkluzivne društvene promjene za održivost i pravednost

Nadovezujući se na viziju Komisije o snažnoj socijalnoj Europi za poštene tranzicije, Europska agenda vještina postavlja sveobuhvatnu strategiju za jačanje održive konkurentnosti (kako je utvrđeno u Europskom zelenom ugovoru), osiguravajući socijalnu pravednost i izgradnju otpornosti na reakcije na krize. Na temelju onoga što smo naučili tijekom pandemije COVID-19, ovaj sveobuhvatni pristup sastoji se od smjernica koje se bave temama socijalne uključenosti ranjivih skupina, raznolikosti i aktivnog starenja.
Ovim širokim temama posebno bismo željeli pristupiti iz dva specifična kuta:

  • Održivost:

Obrazovanje odraslih igra ključnu ulogu u održivom razvoju i promiče socijalne i okolišne dimenzije održivog razvoja omogućujući pozitivne uvjete za osnaživanje aktivnih građana. Ekološka tranzicija pomoći će u modernizaciji i stvaranju novih visokokvalitetnih radnih mjesta i više mogućnosti za zapošljavanje, a obrazovanje odraslih trebalo bi biti spremno dati svoj doprinos programima za osposobljavanje i prekvalifikaciju.
Kako područje obrazovanja odraslih može više pridonijeti naporima u održivosti? Jeste li uključeni u projekte ili vodite aktivnosti koje mogu predstavljati studiju slučaja? Usklađujete li održivost i treninge u vašem svakodnevnom životu? Inspirirajte nas svojim idejama!

  • Pravednost:

Svatko ima pravo na kvalitetno i inkluzivno obrazovanje, osposobljavanje i cjeloživotno učenje kako bi mogao u potpunosti sudjelovati u društvu i uspješno upravljati promjenama na tržištu rada. Pa, kako možemo zajamčiti pravo na obrazovanje odraslima s invaliditetom i onima koji su socijalno isključeni? Kako se socijalne nejednakosti mogu smanjiti?
Podijelite svoju perspektivu i istaknite neka glavna pitanja!

Napišite blog ili članak! Predložite događanje ili podijelite resurs!