Kako učenje i obrazovanje odraslih može uključiti građane u demokraciju, osnažiti i uključiti ljude da upravljaju promjenama na tržištu rada?
Živimo u nesigurnim vremenima, usred ubrzane transformacije, iznimno složenog socioekonomskog konteksta i izazova bez presedana. Učenje i obrazovanje odraslih može igrati ključnu ulogu u opremanju europskih građana i novih Europljana vještinama potrebnim da budu otporni, osnaženi i spremni za snalaženje u ovim složenostima.
U kontekstu Europske godine vještina, koja će uskoro biti službeno pokrenuta, tijekom 2023. godine EPALE želi istaknuti potencijal učenja i obrazovanja odraslih za angažman građana u društvo i demokraciju, osnaživanje ljudi da se uspješno nose s promjenama na tržištu rada i uključivanje svih u učenje.
Da bismo to učinili, pozivamo našu zajednicu da podijeli svoja iskustva o našim tematskim fokusima za 2023. Pogledajmo ih!
Angažiranost. Vještine za demokratski život.
Kako bismo se u potpunosti angažirali u naše društvo, između izazova i procesa transformacije, moramo biti aktivni i svjesni kao građani. Koje su vještine potrebne za sudjelovanje u demokratskim procesima sa sviješću i odgovornošću?
EPALE želi istaknuti ulogu učenja i obrazovanja odraslih u izgradnji vještina za demokratski život. Koje obrazovne putove trebamo zamisliti kako bismo podržali odrasle da budu aktivni akteri promjena? Kako podupiremo individualni rast i svijest da smo dio veće slike?
Slijedeći napore Europske unije, EPALE je zainteresiran za borbu protiv pogrešnog informiranja i dezinformacija, s obzirom na ulogu koju imaju u polarizaciji javnog mnijenja i promicanju nasilnog ekstremizma i govora mržnje. Pandemija COVID-19, rat u Ukrajini i medijski narativi oko njih posebno su jasno pokazali koliko otrovan može postati naš medijski ekosustav i kako potencijalno može iskoristiti naše demokracije. Dakle, koje alate obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje može postaviti kako bi građanima omogućio razumijevanje i označavanje pogrešnih informacija i dezinformacija?
Povezane teme: Participacija, volonterstvo, medijska pismenost, zajednica učenja, prostori zajednice
Osnaživanje. Radna snaga s pravim vještinama
Prekvalificiranje i usavršavanje ključni su za oslobađanje potencijala europske radne snage i za pretvaranje prilika u djelo. Usred gorućih društveno-ekonomskih izazova kao što su zelena i digitalna tranzicija, energetska kriza i pandemija COVID-19, kvalificirana radna snaga ključna je za jačanje konkurentnosti i otpornosti gospodarstva. Nove vještine donose nove prilike za pojedince i mogu olakšati njihovo sudjelovanje na tržištu rada iu društvu.
Kako možemo povećati sposobnost stjecanja vještina koje su ključne za rješavanje problema s nedostatkom radne snage, ovladati zelenim i digitalnim prijelazima i osigurati konkurentnost Europe? I iznad svega, o čemu zapravo govorimo kada govorimo o “vještinama za tržište rada”? Koje su vještine najrelevantnije za usklađivanje težnji ljudi sa stvarnim prilikama na tržištu rada?
Relevantne teme: Učenje na radnom mjestu, poduzetništvo i zapošljivost, mikro-kvalifikacije, Individualni računi za učenje, prekvalfikacija i osposobljavanje.
Uključivost. Prilike uključivih vještina
Prilike za učenje trebaju odgovarati različitim potrebama različitih skupina učenika. Moramo se pobrinuti da nitko ne bude izostavljen i moramo aktivirati više ljudi da iskoriste prilike za vještine. Koja je uloga učenja i obrazovanja odraslih u prepoznavanju i vrednovanju različitosti? Kako pružamo podršku ranjivim skupinama učenika?
EPALE će posebno usmjeriti svoju pozornost na državljane trećih zemalja, osobe kojima je potrebno osnovno obrazovanje i mlade odrasle osobe, posebno one koji nisu u obrazovanju, zaposlenju ili obuci (NEETs). Kako najbolje doprijeti do tih skupina? Kako možemo podržati zapošljavanje i sudjelovanje žena u učenju?
Druga strana medalje, osim učenja, jest ubrzavanje i olakšavanje vrednovanja vještina i priznavanja kvalifikacija, uključujući i državljane trećih zemalja.
Ovaj fokus će istaknuti inicijative i metodologije koje potiču jednakost i inkluziju, s posebnim osvrtom na ranjive skupine učenika.
Povezane teme: Prepreke učenju, Jednakost, Migranti, Osobe s invaliditetom, Socijalna inkluzija, Osnovne vještine, Jezici, Učenje u zatvorima, Kulturološka raznolikost, Stariji ljudi
Tri tematska fokusa ostat će s nama tijekom cijele godine, stoga ne propustite priliku da napišete post na blogu, članak o vijestima, ili predložite događaj i podijelite resurs!