Ovogodišnji EPALE događaj za ambasadore, naziva Skills for Participation, održan je 25. svibnja u Bruxellesu, Belgija. Događaj je okupio ambasadore 36 europskih zemalja. Fokus događaja bio je na ulozi inicijativa za osnovne vještine.
EPALE ambasadorice Bosne i Hercegovine, gđa. Tamara Beronja i Tatjana Ponorac, suradnice na projektu, a ujedno i članice izaslanstva EPALE BIH Državnog tima za podršku koji djeluje u sklopu Agencije za predškolsko osnovno i srednje obrazovanje, imale su mogućnost sudjelovanja u ovom sveobuhvatnom događaju.
Nakon uvodnih riječi moderatorica Sare Saleri i Claudie D’Eramo, ambasadori su predstavljeni članovima EPALE CSS tima kroz interaktivnu vježbu “razbijanja leda” tijekom koje su svi ambasadori pozvani da se predstave u manje od 30 sekundi.
Uslijedilo je predstavljanje Europske godine vještina na kojem je govorila gđa Sofie Doskarov. Ova informativna prezentacija dovela je do brojnih pitanja i zapažanja koja su ambasadori imali u vezi s rješavanjem problema koji se javljaju u različitim područjima obrazovanja odraslih i uključenosti vlada.
Sveučilišni profesor Steven Boucher nahranio je nazočne umove svojim inspirativnim govorom o Perspektivama kolektivne inteligencije za demokraciju. I ovo izlaganje ozazvalo je niz pitanja o redefiniranju i budućnosti demokracije.
Praktični dio događanja uključivao je dvije zanimljive radionice, od kojih je jedna dala priliku sudionicima razmišljati i raspravljati o praktičnim iskustvima svog rada, izazovima u svakodnevnom životu, poteškoćama, ali i prilikama. Ambasadori su bili podijeljeni u tri skupine s ciljem sastavljanja liste od 10 vještina (npr. digitalne vještine, inkluzija, prilagodba, komunikacija itd.) korisnih za suočavanje s promjenama u današnjem društvu. U drugoj radionici sudionici su dobili savjete i tehnike za pisanje narativa sa snažnom porukom u prvom licu, što je uključivalo pisanje kratke, osobne priče (200-350 riječi) koristeći upute za priču.
Ambasadorski događaj EPALE 2023 bio je vrlo plodonosan i proizveo je neka vrlo korisna i praktična razmišljanja, kao i smjernice za učenje odraslih i cjeloživotno učenje.