Image: Monika Kozub/Unsplash

Nedavno provedenom anketom School Education Gatewayja o izvanučioničkom učenju pokazalo se da većina ispitanika organizira izvanučioničke aktivnosti barem jednom mjesečno. Ispitanici su naveli da rad s vanjskim dionicima ima pozitivan utjecaj na njihov svakodnevni rad, iako može dovesti do praktičnih poteškoća koje se mogu prevladati kroz strategije izgradnje partnerstva.

Pojam „okruženja za učenje“ odražava činjenicu da se danas učenje odvija na raznim mjestima, a ne samo u učionicama i školama. Ova okruženja mogu podržavati zanimljivo, autentično i praktično učenje, osobito kada škole surađuju s vanjskim dionicima. Pomoću ove ankete želimo saznati što mislite o učenju izvan školskog okruženja.

Danas se učionice više ne smatraju jedinim mjestom na kojemu se može učiti. Posljednjih godina raste interes za proučavanjem načina kako integrirati učenje u školi s učenjem izvan učionice. Taj rast osobito se razmahao od početka pandemije koronavirusa i to u kontekstu prostora za učenje i kombiniranog učenja.

Učenje izvan učionice obično je kombinacija neformalnih iskustava učenja prema nastavnom planu i programu te izvan njega. Takav pristup može biti veoma prikladan i zanimljiv učenicima koji imaju poteškoća s formalnim učenjem, posebice onim koje se provodi u učionici. Za takvo su učenje potrebna partnerstva između škola i dionika u lokalnoj zajednici, kao što su roditelji, lokalna poduzeća, muzeji i knjižnice, udruge za zaštitu okoliša i udruge očuvanje prirode te centri za mlade i sportski objekti.

Ova anketa imala je za cilj provjeriti stajališta o učenju izvan školskog okruženja. Bila je otvorena na School Education Gatewayju od 22. ožujka do 30. svibnja te je privukla 184 ispitanika iz 25 zemalja, od kojih su 86 % bili nastavnici ili ravnatelji.

 

Rezultate ankete možete pogledati klikom na poveznicu.