U periodu od 28. do 30. novembra 2024. godine u Budimpešti je održana Evropska konferencija o početnom obrazovanju nastavnika, pod nazivom „Razvoj građanskog obrazovanja kroz eTwinning za buduće nastavnike“. Događaj je okupio više od 60 učesnika iz različitih zemalja, uključujući članice Evropske unije, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Sjevernu Makedoniju, Kosovo, Tursku i Jordan.

 

Konferencija je imala za cilj razmjenu iskustava i predstavljanje inovativnih pristupa u obrazovanju budućih nastavnika, s posebnim naglaskom na ulogu eTwinning-a u promovisanju građanskog obrazovanja i evropskih vrijednosti. Glavni ciljevi događaja su bili istraživanje uloge eTwinning-a u obrazovanju budućih nastavnika, promovisanje evropskih vrijednosti kroz inovativne pedagoške pristupe, te istraživanje izazova u integraciji eTwinning projekata u kurikulume obrazovanja nastavnika.

 

Kroz niz predavanja, panel diskusija, radionica i radnih grupa, učesnici su imali priliku diskutovati o važnosti eTwinning-a u obrazovanju, razvoju interkulturnih kompetencija i demokratije među budućim nastavnicima, kao i mogućnostima za unapređenje obrazovnih politika. Posebnu pažnju privukla je panel diskusija o integraciji građanskog obrazovanja kroz eTwinning, kao i radionica o globalnom građanskom obrazovanju i uključivanju EU vrijednosti u obrazovne projekte putem digitalnog pripovijedanja.

 

Događaj je obuhvatio i ključna predavanja, poput „Evropske vrijednosti: ‘izazov’ ili ‘poziv’ za obrazovanje o građanstvu?“ te „Inoviranje početnog obrazovanja nastavnika kroz integraciju eTwinning-a za buduće nastavnike: modeli, prednosti i izazovi.“

 

Na konferenciji su prisustvovale i dvije ITE predstavnice iz Bosne i Hercegovine, Karmelita Pjanić i Tamara Pribišev Beleslin, koje su prisustvovale panel diskusiji o implementaciji eTwinning-a i dobrim praksama integracije građanskog obrazovanja u obrazovne programe.

 

Ovaj događaj pružio je priliku za unapređenje znanja i kompetencija učesnika u integraciji eTwinning projekata u obrazovne kurikulume, te omogućio umrežavanje sa kolegama iz drugih zemalja i razvoj zajedničkih inicijativa za jačanje obrazovanja o evropskim vrijednostima.