Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH provela je probno Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih nauka TIMSS 2019 (Trends in International Mathematics and Science Study) s ciljem ispitivanja standardizovanih istraživačkih procedura i postupaka te funkcionalnosti novih ispitnih zadataka. Probno istraživanje TIMSS 2019 provedeno je u BiH 23. aprila2018. godine na uzorku od oko 1200 učenika petih razreda iz 31 osnovne škole.
Bosna i Hercegovina je prethodno učestvovala u TIMSS istraživanju i to 2007. godine, kada nije zabilježila visoke rezultate. U istraživanju 2007. godine učestvovalo je 4 300 učenika iz 150 škola a indirektno je ocijenjeno 150 direktora škola i 724 nastavnika. Prema rezultatima, Bosna i Hercegovina je zauzela 27. mjesto od ukupno 50 zemalja a prosječni ostvareni broj bodova bio je manji od međunarodnog prosjeka.
Bit će zanimljivo pratiti i uporediti rezultate koje će naši učenici ostvariti u drugom ciklusu istraživanja koje će biti provedeno tokom 2019. godine. Istraživanje TIMSS 2019. u Bosni i Hercegovini provodi Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH u saradnji sa Međunarodnim udruženjem za vrednovanje obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) te ministarstvima obrazovanja kantona, entiteta i Odjeljenja za obrazovanje Brčko distrikta BiH.
Za razliku od PISE koja nije fokusirana na školske kurikulume i reprodukciju znanja, TIMSS indirektno prati metode izvođenja nastave, kvalitet nastave kao i načine dodatnog stručnog usavršavanja nastavnika. Sveobuhvatna analiza informacija koja proizilazi iz ovog ispitivanja trebala bi poslužiti kao osnova i poticaj za poboljšanje kompletnih obrazovnih sistema kao i poboljšanje metodologije rada i kurikuluma, budući da nedostaci u ovim procesima direktno utiču na rezultate istraživanja.