Agencija je tokom čitavog ovog procesa revidiranja i definisanja standarda učeničkih postignuća intenzivno surađivala sa stručnjacima iz nastavnog procesa. Standardi su formulisani kao konkretni i operativni iskazi o onome što učenik zna i može uraditi, a definisani su kroz stručnu procjenu o potrebnom i poželjnom nivou učeničkih postignuća i to na tri nivoa – osnovni, srednji i napredni. Nivo standarda opisuje zahtjeve različite težine, kognitivne kompleksnosti i obima znanja, a svaki sljedeći nivo podrazumijeva kako je učenik savladao znanja i vještine iz prethodne.
U narednom razdoblju, prateći proces primjene Zajedničke jezgre od strane nadležnih ministarstva obrazovanja, Agencija planira razvijene ekspertske standarde učeničkih postignuća provjeriti i eksternim vrednovanjem.
Standarde učeničkih postignuća preuzmite ovdje, a u nastavku se podsjetite na to šta su standardi i čemu oni služe.