Poražavajući rezultati međunarodnih istraživanja (PISA,TIMSS) potaknuli su inicijative koje ipak nisu ostale samo „mrtvo slovo na papiru“. Dokaz za to jeste angažman ministarstava i zavoda, u ovom slučaju županija u kojima se nastava izvodi na hrvatskom jeziku, na stvaranju preduslova za unapređenje učeničkih postignuća. Prvi korak ka promjeni jeste unapređenje postojećih nastavnih planova i programa u osnovnim i srednjim školama, zahvaljujući čemu će se napustiti zastarjeli NPP i nastavne metode.
Na temelju Zajedničke jezgre nastavnih planova i programa definisane na ishodima učenja (ZJNPP), koju je izradila Agencija, ministarstva obrazovanja čak četiri županije izradila su nove predmetne kurikulume, čija je provedba, nakon obuke nastavnika, započela u osnovnim i srednjim školama. Na ovaj način su se četiri županije, u kojima se nastava izvodi na hrvatskom jeziku, zajedno s općinama Usora i Žepče, pridružile naporima kolega iz Zeničko-dobojskog kantona i Kantona Sarajevo u stvaranju preduslova za unapređenje učeničkih postignuća.
Reforma započeta izradom ZJNPP definisane na ishodima učenja zaživjela je provedbom predmetnih kurikuluma u prvim i šestim, a negdje i drugim razredima devetogodišnjeg osnovnog odgoja i obrazovanja, te u prvim, a negdje i drugim razredima gimnazije, čime se nastavlja prošlogodišnja reforma započeta u pilot školama u Livnu. U pilotiranju su učestvovale i tri škole iz Hercegovačko-neretvanskog kantona/županije.
Nadamo se da će i ostale nadležne obrazovne vlasti u Bosni i Hercegovini slijediti pozitivne primjere implementacije Zajedničke jezgre nastavnih planova i programa definisane na ishodima učenja.