eTwinneri iz Bosne i Hercegovine su učestvovali na još jednom eTwinning događaju. Ovog puta radi se o eTwinning radionici za profesionalni razvoj organizovanoj za nastavnike osnovnih škola, prvenstveno za nastavnike razredne nastave. Iz Bosne i Hercegovine na događaju su učestvovale Rasema Delić iz OŠ Harmani I, Bihać i Dijana Dorfer Galijašević iz OŠ Safve- beg Bašagić, Sarajevo. Obje nastavnice su aktivno učestvovale u izabranim aktivnostima.
Uspješna eTwinning radionica za profesionalni razvoj se održala u Limasolu, Kipar, od 16. do 18. maja 2019. godine, na kojem je učestvovalo 90 eTwinnera i eksperata iz 23 evropske zemlje.
Ova radionica je bila fokusirana na to kako se obrazovanje može koristiti za promociju učešća, etničkog i demogratskog građanstva, u skladu sa godišnjom temom eTwinning-a Demokratsko učestvovanje.
Na početku radionice učesnicima je dobrodošlicu poželio Hristos Hadžiatanasiju (Christos Hadjiathanasiou), direktor Odjeljenja osnovnog obrazovanja u Ministarstvu obrazovanja i kulture na Kipru, koji je istakao važnost uloge nastavnika u društvu: “Mi, kao nastavnici, imamo važnu ulogu prema društvu i kao i u tome u kakvom društvu želimo živjeti”.
Dr. Tereza Markidou, iskusna nastavnica likovne kulture i naučna saradnica u evropskom Univerzitetu u Kipru, je u svom uvodnom govoru naglasila povezanost između obrazovanja likovne kulture i demokratije, i predstavila praktične primjere iz škola na Kipru. Tokom svog govora je naglasila i važnost demokratskog učestvovanja i istakla da “Demokratija treba biti glasna”.
Irena Pateraki, pedagoški i monitoring eTwinning menadžer je imala inspirativni govor o “Demokratiji u akciji kroz eTwinning” i također, vodila interaktivnu sesiju “Demokratija u praksi” planiranu za kraj programa. Ona je naglasila: “Demokratija se ne može uzimati kao nešto što je uvijek prisutno i to nije nešto sa čim se rađamo. Demokratija se uči!”.
Drugi dan je bio ispunjen različitim aktivnostima, koje su uključivale nekoliko radionica, kao što su: “Hakiranje mržnje: Osnaživanje demokratskog građanstva” koje je vodila Sabrina Vorbau iz projekta SELMA. Učesnici su diskutovali o načinima promocije međusobne svjesnosti, tolerancije i poštovanja, kroz pristup holističkog osnaživanja, koja se tiče onlajn mržnje, primarno u školama.
Dr. Elena Papamikel, službenica iz Pedagoškog instituta Kipra, vodila je radionicu: “Podučavanje o kontraverznim pitanjima u kontekstu obrazovanja ljudskih prava i građanskog obrazovanja“, fokusirajući se na pedagoške vrijednosti podučavanja ovih kontraverznih pitanja, dostupnih tehnika i strategija za rad na ovim temama u učionici.
Tokom posljednjeg dana Kler Morvan, eTwinning menadžerica za komunikaciju, je zatvorila sesiju sa aktivnošću umrežavanja, u kojoj su učesnici pokazali svoj entuzijazam i motivaciju za dijeljenje i postavljanje izazova pred sebe same, kroz aktivnost javnog govorenja.