Projekt ‘Priroda, moj prijatelj’ je imao za cilj približavanje djece prirodi, njegovanje ljubavi i zaštitu okoliša.

Brumă Ala i Istrati Viorica, dva moldavska eTwinnera, realizirali su projekt „Priroda, moj prijatelj“ u partnerstvu sa školama iz Republike Moldavije, Rumunije, Turske, Bugarske, Italije, Grčke i Portugala.

Projekt, koji je realiziran tokom školske 2021-2022, fokusiran je na razvijanje ekološke svijesti kod predškolaca, prilagođavanje njihovog svakodnevnog ponašanja ekološkom, ekonomičnom, zdravom i održivom načinu života, kao i podizanje svijesti o njihovoj odgovornosti u sprečavanju zagađenja.

 

Da bi se bolje povezali s prirodom, učenici su posmatrali klijanje i rast biljaka, brinuli o životinjama i pravili reciklirane igračke ili kreirali aktivnosti kodiranja. Jedna od omiljenih aktivnosti djece bila je kreiranje vlastitih govornih avatara kojom prilikom su prvi put vježbali engleski.

Međutim, član projekta Brumă Ala kaže da su učenici najviše uživali da sarađuju s djecom iz drugih zemalja.

„Kada su počele online aktivnosti, djeca su bila veoma uzbuđena spoznavši da dijele rezultate svoga rada s djecom iz drugih vrtića u zajedničkom online prostoru.“

 Brumă Ala

Online proslave s partnerskim zemljama su također bile veoma zanimljive učenicima.

Članovi projekta organizirali su online proslave poput Dana vode i Dana planete Zemlje, kojom prilikom su se djeca pozdravljala i pjevala zajedno. Čak su napravili poster s govornicima s kratkim videozapisima na kojima govore „Sačuvajmo planetu“ i „Zaštitimo okoliš“ na svojim jezicima.

„Učenici su bili oduševljeni da sebe gledaju na videosnimcima,“ izjavila je Ala.

I roditelji su bili uključeni u projekt od samog početka, tako što su prvo pomogli djeci da glasaju za logo i poster projekta. Kasnije su članovi projekta proveli grupu projektnih aktivnosti pod nazivom „Porodične aktivnosti“. Porodice su se zajedno sankale, istraživale prirodu i organizirale igre i sport na otvorenom. Slike o aktivnostima su postavljane na TwinSpaceu tokom cijelog projekta tako da su učenici iz drugih zemalja mogli vidjeti aktivnosti u kojima su učestvovali njihovi vršnjaci.

„Djeci je bilo zanimljivo i uzbudljivo da vide da u jednoj zemlji pada snijeg, da u drugoj pada kiša ili sunce sija, a da cvijeće i drveće cvjetaju.“ Istrati Viorica

Projekt „Priroda, moj prijatelj“ je bio interdisciplinaran i povećao je svijest djece o važnosti zaštite okoliša kroz zabavne i angažovane aktivnosti o prirodi.