Ponovnim otvaranjem škola, vlade i ministarstva obrazovanja primijenili su različite pristupe kako bi minimizirali zarazu. Grupa od šest Erasmus+ koordinatora i članova eTwinninga dijeli iskustva kako se vraćaju u školu svjedočenjem iz prve ruke.
Češka: Češki obrazovni sistem se puno promijenio od proljeća 2020. godine zbog COVID-19: onlajn učenje postalo je obavezno za djecu, a nastavnici uče kako efikasno predavati onlajn. Broj infekcija varira od regije do regije, pa čak i od škole do škole. Škole se i dalje drže pravila u nadi da će odgoditi zatvaranje, a i djeca i nastavnici uživaju u vremenu provedenom u učionici.
Grčka: Od septembra 2020. nošenje maske bilo je obavezno tokom nastave, iako ne tokom odmora. Pored toga, u svakoj učionici postoji dezinfekcijsko sredstvo za često pranje ruku. Svaki razred ima različito vrijeme početka, tako da se učenici različitih razreda ne sastaju tokom odmora. Dvije trećine učenika također ne dijele svoj stol s drugim školskim kolegama. Važan problem s kojim se suočavaju nastavnici je taj što ne mogu prepoznati svoje nove učenike, jer vide samo njihove oči, što im otežava razvijanje bližih odnosa. S druge strane medalje, učenici i nastavnici su se više upoznali s novim tehnologijama.
Estonija: U gimnaziji Antsla nije bilo promjena, osim što se veća pažnja posvetila svakodnevnoj higijeni, a to je češće pranje ili dezinfekcija ruku i provjetravanje učionica za vrijeme odmora. Učenici se potiču da odmor provedu napolju na školskom dvorištu ili na igralištu što je više moguće i nastave da idu na izlete u prirodu. Roditelji ne bi trebali slati učenike u školu ako imaju bilo kakve simptome respiratorne bolesti, ali nastavnici su razvili alternativne planove u slučaju da neko bude pozitivan na testu COVID-19. Događaji koji bi uključivali vanjske goste otkazani su ili odgođeni. Onlajn učenje već je bilo dio nastavnog plana i programa dugi niz godina, pa kad je izbila pandemija i škole se zatvorile, škole se nisu suočile s velikim problemima.
Italija: Tri su glavna pravila koja svi moraju poštovati. Prvo, nošenje maske u svako doba: u tu svrhu svako jutro osoblje i učenici dobijaju novu masku. Drugo, vrlo često pranje ruku za koje postoji dozator za dezinfekciju u svakoj učionici. Treće, održavanje socijalne distanciranosti: da bi se to olakšalo, oko škole postoje dva ulazna vremena i tri prihvatna područja. Učenici i nastavnici moraju slijediti natpise na podu i sjediti za jednim stolom. Svi nastavnici su testirani prije početka škole.
Španija: Neizvjesnost i strah dominiraju povratkom u školu. Od septembra, preko 100 škola širom zemlje zatvoreno je zbog infekcija, a mi smo sada službeno u drugom valu. U Andaluziji, na jugu Španije, povratak u školu započeo je generalnim štrajkom, a direktori škola morali su se suočiti s nekoliko promjena u zakonu, što je izazvalo zabunu i zabrinutost. Andaluzija se odlučila za „sistem mjehurića“ – udaljavanje učenika od drugih grupa, obavezne maske za djecu stariju od šest godina i redovno pranje ruku. Za škole koje se nalaze u nepovoljnim područjima rano napuštanje škole postalo je glavna briga jer se učionice prazne. Drugi problem je nedostatak opreme, jer škole moraju nastaviti graditi digitalne vještine učenika.
Zima predstavlja brojne izazove, jer mnoga djeca obolijevaju od simptoma gripa. U konačnici, ova će školska godina biti zamornija, pa će ključni fokus biti pokušaj očuvanja zdravlja i održavanja interesa učenika. Nadamo se da će nam ovo iskustvo usaditi osjećaj građanske odgovornosti i promovisati javno zdravlje.
Salomi Bounova (Grčka), Đovana Dela Monika (Giovanna Della Monica) (Italija), Svatava Hrda (Češka), Merle Pat (Estonija), Evelina Janas (Poljska) i Julia Gracia (Španija) krenule su u novofinansirani Erasmus+ projekt „Agenti za klimatske promjene“ (2020- 1-ES01-KA229-083125_1).